اخبارصحتجهان

ابراز نگرانی سازمان صحی جهان از وضعیت همه‌گیری کرونا در کوریایی شمالی

ژنِف سویس، ۱۲ جوزا، باختر
سازمان صحی جهان در تازه ترین گزارش خود، با اعلام نگرانی در مورد موج همه‌ گیری کووید۱۹ در کوریایی شمالی، از نبود اطلاعات و همکاری از سوی مقامات این کشور ابراز تاسف کرد.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری فرانسه، دوکتور میشل ریان، مسئول بخش وضعیت‌های عاجل سازمان صحی جهان در نشست خبری در ژنِف سویس گفت ، در حال حاضر ما نمی‌ توانیم ارزیابی مناسبی از وضعیت موجود داشته باشیم. ما فرض می کنیم که اوضاع در حال بدتر شدن است و نه بهتر شدن.
وی با اشاره به این که سازمان صحی جهان به همان اطلاعاتی دسترسی دارد که پیونگ یانگ در اختیار همه قرار می‌دهد، تاکید کرد: وقتی اطلاح دقیق در اختیار نداریم نمی‌توانیم تحلیل از وضعیت موجود به جهان اعلام کنیم.
به گفته دکتر ماریا ون کرخوف، مسئول مدیریت پاسخ به همه‌ گیری کووید-۱۹ در سازمان صحی جهان، کوریایی شمالی در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است. این در حالی است که مقامات این کشور از این موارد با عنوان تب یاد می‌کنند.
ون کرخوف افزود، موارد بهبود زیادی گزارش شده است اما اطلاعات بسیار محدودی از این کشور به دست می‌آید.
به نقل از آژانس خبری فرانسه ۲۵ میلیون نفر در کوریایی شمالی واکسین نشده اند و نظام صحی این کشور یکی از بد ترین‌ها در سطح جهان است.
دوکتور ریان در این باره گفت: سازمان صحی جهان بارها به مقامات کوریایی شمالی کمک کرده است و از جمله این اقدامات سه باراهدای واکسن بوده است. ما همچنان به این کمک ها ادامه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان صحی جهان با چین و کوریایی جنوبی برای پیش بردن کارها همکاری می‌کند، گفت، ما نگرش بسیار مثبتی را در این همکاری و تلاش برای رسیدگی به این مشکل جمعی می بینیم.
ریان تاکید کرد ما نمی خواهیم شاهد انتقال شدید بیماری در یک جمعیت آسیب پذیر با نظام صحی ضعیف باشیم. چون این نه منطقه خوب است و نه برای جهان.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا