جامعه

احتمال از بین رفتن ده ها تن زغال سنگ استخراج شده در سمنگان

ایبک /باختر /5 سنبله
مسولان تصدی زغال سنگ شمال میگویندکه بیش از پنجاه هزار تن زغال سنگ استخراج شده از معادن آبخورک ولسوالی روی دو آب ذخیره شده و اگر انتقال نشود از کیفیت آن کاسته میشود.
انجنیر محمود معاون اداری ریاست تصدی زغال سنگ شمال به آژانس باختر گفت: پنجاه و سه  هزارتن زغال سنگ ذخیره شده ازدوسال به این سو به دلیل مسدود بودن سرک مواصلاتی ولسوالی های روی دو آب و خرم سار باغ انتقال نشده است و با گذشت هر روز امکان حریق خود به خودی آن متصور است.
وی افزود که ارزش مجموعی این زغال سنگ بیش از یکصد میلیون افغانی تثبیت شده است.
گفته میشود، اگر این زغال سنگ انتقال میشدحدود هشتاد کارگر مصروف کار میشدند.
قابل ذکر است سرک مواصلاتی  ولسوالی های روی دو آب وخرم سار باغ از سوی مردم بسته شده ومردم مدعی اند که عبور وسایط تناژ بلند به زراعت و منازل مسکونی شان صدمه وارد میکند و درختان و باغ های شان  خاصیت حاصل دهی را از دست میدهند.
در همین حال محمد صدیق عزیزی مسوول مطبوعات ولایت سمنگان میگوید: قیر ریزی این سرک که دو ولسوالی را به هم وصل میسازد پیشنهاد های عنوانی وزارت فواید عامه و حتی ریاست جمهوری صورت گرفته است اما این مشکل تا حال حل نگردیده است.
عزیزی علاوه کرد که هیت رهبری ولایت درملاقات های که با نمایندگان مردم در ولسوالی خرم سارباغ داشتند گفته اند درصورت قیرریزی سرک قبل از شروع شدن فصل زمستان انتقال زغال سنگ آغاز خواهد شد .
  لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا