اخبارجامعهجهان

استقبال باشنده گان نیمروز از گرد آوری گدا ها از سطح شهر زرنج

زرنج،۴سرطان، باختر
مردم ولایت نیمروز از اقدام اخیر مسئوولان امارت اسلامی افغانستان جهت جمع آوری گداها و مساعدت نقدی ماهانه برای آنها در شهر زرنج ابراز خرسندی می‌نمایند.
مولوی بشیر احمد خطیبی، خطیب مسجد جامع مرکزی و عضو شورای ولایتی علمای نیمروز به آژانس باختر گفت: مطابق شریعت و قانون اسلامی باید زکات و صدقات مردم جمع آوری شود و طبق یک برنامه منظم به این گدا ها توزیع گردد.
خطیبی افزود، برنامه یی که اخیرا امارت اسلامی افغانستان برای جمع‌آوری گداها از سطح شهر و اینکه کمک نقدی ماهانه برای آنها، روی دست گرفته است؛ یک اقدام نیک و پسندیده است زیرا که رضای الله متعال و مخلوقات الله در آن نهفته است.
استاد محمد حسن مختار، استاد پوهنتون نیمروز ضمن اظهار خرسندی از اقدام اخیر امارت اسلامی افغانستان در رابطه به جمع آوری گداها از سطح شهر گفت، توزیع پول نقد می تواند در کوتاه مدت مشکلات کوچک گداها را حل نماید، اما امارت اسلامی افغانستان برای حل مشکلات گداها زمینه کار و اشتغال زایی را نیزفراهم می نماید .
در همین حال محمد جمعه “طیب” نمایندهٔ مقام ولایت در بخش توزیع کمک های نقدی گفت، برای ۲۷۵گدای سروی شده به هر فرد ان ماهانه مبلغ ۵۰۰۰ / پنج هزار افغانی پول نقد توزیع می شود خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا