اخبارجامعه

اعزام زا یرین دربغلان پس ازدو سال وقفه مجددا از سرگرفته شد

پلخمری،14 جوزا، باختر
روند اعزام حجاج به زیارت بیت الله الحرام در بغلان پس از یک وقفه دو ساله مجددا از سرگرفته شد.
الحاج خلیل الرحمن مدیر حج و زیارت ریاست ارشاد حج و اوقاف بغلان به خبرنگار آژانس باختر گفت که امسال در نظراست تا ۳۵۶ تن از زایرین بیت الله الحرام در مناسک حج اشتراک کنند.
وی گفت که قبلا سهمیه حجاج به زیارت بیت الله الحرام در ولایت بغلان ۸۱۶ تن تعیین شده بود اما امسال با کاهش یافتن سهمیه حجاج در سطح کشور در بغلان ۳۵۶ تن تعیین شده است.
وی گفت که سالهای قبل یک متقاضی زیارت بیت الله الحرام مکلف به پرداخت ۲۷۵۰ دالر آمریکایی بود اما امسال نسبت بلند رفتن قیمت تکت طیاره، بلند رفتن کرایه اپارتمان ، خاک پولی و بلند رفتن قرار داد غذای گرم این رقم به ۴۱۳۰ دالر افزایش یافته است.
مولوی عبدالفتاح رحیمی یک تن از متقاضیان زیارت بیت الله الحرام با اشاره به مشکلات اقتصادی افغانها افزایش درمصارف حجاج را غیرعادلانه خواند و از مسوولان امارت اسلامی درکشور خواست تا با درنظرداشت مشکلات‌ اقتصادی افغانها در زمینه پرداخت پول زایرین تجدید نظر نمایند.
مولوی عبدالحلیم ابوالحسن مدیر عمومی پاسپورت بغلان ازآمادگی های لازم جهت توزیع پاسپورت به متقاضیان زیارت حج یاد آوری کرد وگفت که تمامی سهولت ها درترتیب وتوزیع پاسپورت به زایرین مهیا گردیده است۰
قابل تذکراست که اعزام زایرین زیارت بیت الله الحرام از دو سال بدینسو نسبت شیوع وایروس کوید ۱۹ به حالت تعلیق درآمده بود.
اکرم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا