سیاستاخبار

امارت اسلامی؛ به رعایت حقوق همه اتباع کشور اعم از مردان و زنان متعهد‌ استیم

کابل / ۶   جدی / باختر

معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته های اخیر  سازمان دیده بان حقوق بشری را پروپاگند محض خواند.

به گزارش آژانس باختر؛ امارت اسلامی  در واکنش به انتقاد سازمان دیده‌بان حقوق بشر که گفته است توصیه‌نامه‌‌ اخیر امارت اسلامی  مبنی بر منع مسافرت بدون محرم شرعی، حرکتی به سمت زندانی کردن زنان است را رد کرده و آن را تبلیغات منفی علیه امارت اسلامی عنوان کرده است.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر از دستورالعمل تازه یی امارت اسلامی که زنان بدون محرم سفر کرده نمی توانند انتقاد کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر گفته است: که توصیه‌نامه امارت اسلامی که در آن زنان از مسافرت بدون محرم شرعی منع شده است، حرکتی به سمت زندانی کردن زنان خوانده است.

هدر بار، دستیار مدیر حقوق زنان دیده‌بان حقوق بشر، گفته است که این دستورالعمل فرصت‌هایی را از زنان می‌گیرد که براساس آن می‌توانند آزادانه حرکت، مسافرت، تجارت و یا در صورت مواجهه شدن با خشونت فرار کنند.

اما٬ انعام‌الله سمنگانی، از سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، امروز در توییتی گفته‌های سازمان حقوق بشر را «پروپاگند محض» خوانده است.

او تأکید کرده است که طالبان به حقوق همه اتباع کشور اعم از مردان و زنان متعهد‌ند و حق کار ‌و تعلیم آنان را در چوکات شریعت اسلامی تضمین می‌کنند.

این درحالی است که امارت اسلامی از حضورزنان درجامعه حمایت کرده است و مانع فعالیت های اجتماعی و اقتصادی آنان نشده است و از حقوق شرعی واسلامی آنان حمایت می کند.  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا