اخبارجهان

امکان بازگشت امریکا به بی ثباتی اقتصادی دهه ۱۹۷۰

کابل، ۳۱ جوزا، باختر
یک مقام منطقه یی بانک مرکزی امریکا می ‌گوید که شاید شرایط اقتصادی این کشور به دهه تورمی دهه ۱۹۷۰ باز گردد.
آژانس باختر به نقل از اسپوتنیک، رئیس منطقه‌ یی بانک مرکزی در ایالت میسوری امریکا در سخنانی اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است به تورم و بی ثباتی اقتصادی دهه ۱۹۷۰ باز گردد که اصلاح آن ممکن است سال‌ ها طول بکشد.
جیمز بولارد، رئیس منطقه یی بانک مرکزی امریکا در کنفرانس اقتصادی در بارسلون اسپانیا گفت: در دهه ۱۹۷۰، کنترل تورمی از بین رفت و سال‌ ها طول کشید تا بانک مرکزی تورم را به سطوح پایین ‌تر بازگرداند.
دهه ۱۹۷۰ عموماً به عنوان دهه تورم در ایالات متحده شناخته می‌ شد و بولارد با اشاره به آن دوران گفت: اقتصاد واقعی نیز در طول این دوره بی ثبات بود.
این مقام امریکایی گفت که به طور مشابه، فشار های فعلی و قیمت‌ ها بالاتر از هدفی است که قبلاً تعیین شده بود. بانک مرکزی امریکا هم قبلاً اعلام کرده بود که شرایط تورمی ایالات متحده بدون اقدام لازم بانک مرکزی ممکن است منجر به یک وضعیت جدید تورمی بسیار بالا و بی ثباتی در عملکرد اقتصادی شود.
در حال حاضر تورم ایالات متحده، با نرخ سالانه ۸.۶ ٪ بیش از چهار برابر هدف مورد نظر بانک مرکزی این کشور است.
اقتصاد امریکا از نظر رشد اقتصادی در حال حاضر ۱.۴ ٪ کاهش نرخ رشد را برای سه ماهه اول تجربه کرده است و اگر تا سه ماهه دوم این رشد اقتصادی به وضعیت گذشته خود باز نگردد، ایالات متحده از نظر فنی در یک رکود اقتصادی قرار خواهد گرفت.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا