اخبارآموزش

ایجادمرکز انکشاف آموزش جوانان در سمنگان

ایبک، 4 جوزا، باختر
موسسۀ اکتید که از سه سال بدینسو در چوکات برنامۀ تعلیم و تربیه خود برنامۀ آموزشی “تسریعی ” را درسمنگان آغاز کرده است امروز یک مرکز انکشافی آموزش جوانان را درولسوالی خرم سارباغ آن ولایت نیز ایجاد کرد.
عبدالجمیل امین مسوول بخش تعلیم وتربیۀ موسسۀ اکتید به خبرنگارآژانس باختر گفت: این مرکز آموزشی که در قریۀ ده اصل ولسوالی خرم سارباغ ایجاد شده است در بخش تعلیم وتربیه، برنامۀ آموزش تسریعی را راه اندازی می کند.
مسول بخش تعلیم وتربیۀ موسسۀ اکتید، هدف از ایجاد این مرکز آموزشی را با سواد ساختن دختر خانم های که به دلایل مختلف از نعمت سواد بی بهره مانده اند عنوان کرد که با تشویق والدین شان به این آموزشگاه معرفی شده اند تا آنان بتوانند از نعمت سواد بهرمند شوند.
به گفتۀ وی، در این مرکزدوصدوپنجاه دختر جذب شده است که آنان درپنج بخش شامل تعلیمات اسلامی ، دری، ریاضیات ،انگلیسی وکمپیوتر توسط پنج تن از استادان مجرب در چهار وقت آموزش می بینند.
مولوی فیروز الدین منیب رئیس اطلاعات و فرهنگ سمنگان گفت : جا دارد که از موسسۀ اکتید اظهار سپاس وقدردانی کنم که در رشد و انکشاف تعلم و تربیۀ جوانان خدمات خوبی را انجام داده است وبه همین دلیل از کارکرد های این نهاد قلبأ سپاس گزاری می کنم.
همچنان فرحناز یک تن از دانش آموزان آن مرکز و استاد عباس عاصم به نماینده گی از اولیای دانش آموزان هر یک در مورد علم ودانش صحبت کردند و از ایجاد کنندۀ این مرکز آموزشی تشکرکردند.
گفتنی است که در این مرکز آموزشی همه مواد درسی آن مطابق به نصاب تعلیمی وزارت معارف است و تمام لوزم درسی شامل: کتاب ، کتابچه ، قلم ، بیک و سایر لوازم درسی به گونۀ ریگان برای دانش آموزان توزیع می شود.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا