فرهنگ

ایجاد نخستین زمینه گردشگری داخلی در هرات

شهرهرات 16 جدی باختر
برای نخستین بار زمینه گردشگری داخلی در هرات از سوی سکتور خصوصی به همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات راه اندازی شد.
زمینه گردشگری داخلی هرات از سوی یک شرکت خصوصی به همکاری آمریت گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات ایجاد شده است و تلاش دارد تا علاقه‌مندان ملی و بین‌المللی را با آبده‌های دیدنی و تاریخی آن ولایت آشنا سازد.
وحید احمد سلطانی آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، از ایجاد این برنامه در هرات ابراز خرسندی نمود و تاکید کرد که این اداره همواره از راه اندازی چنین برنامه‌هایی حمایت نموده است تا صنعت توریزم در کشور و به خصوص در هرات گسترش یابد.
سلطانی می‌گوید: این اداره از امکانات دست‌داشته اش برای تقویت و رشد این برنامه‌ها استفاده می کند تا این فرهنگ در بین مردم این خطه باستانی نهادینه شود.
وی همچنان ابراز کرد که در طی سال‌های اخیر گراف سیاحان داخلی برای بازدید از اماکن تاریخی افزایش چشمگیری یافته است و طبق آمارهای به ثبت رسیده در این اداره ۲٨۳۹۵ گردشگر داخلی و خارجی از سال ۲۰۱۷ میلادی و ۲۹۷۰۷ گردشگر را از سال روان میلادی به ثبت رسانده اند که کتله عظیم آنرا گردشگران داخلی تشکیل می‌دادند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا