سیاست

معاون دوم ریاست جمهوری برحل بنیادین معضل میان کوچی ها وده نشین تاکید کرد

کابل باختر 14 جدی
معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با بزرگان ولایت میدان و وردک گفت حل مسئاله کوچی و ده نشین از مهم ترین مسایل است که حل اساسی و بنیادین آن در دستور کار حکومت جدید قرار دارد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان امروز در دیدار با جمعی از بزرگان ولسوالی های بهسود ولایت میدان گفت؛ مساله کوچی و ده نشین یک معضل ساده و تازه نیست بل پیشینه درازجنبه های سیاسی، حقوقی و اجتماعی دارد.
وی افزود: من شخصأ بارها با رییس جمهور در باره حل مساله کوچی و ده نشین گفتگو داشته ام و این گونه یافته ام که ایشان مصمم به حل مساله است و صادقانه تلاش می کند تا این معضل حل گردد.
استاد دانش گفت؛ معضل میان کوچی و ده نشین اکنون در آجندای کاری حکومت قرار گرفته وقرار است که یک جرگه ملی متشکل از بزرگان تمام ولایات و اقوام تشکیل گرددیده و این معضل به صورت بنیادی در این جرگه حل گردد. به گفته وی؛ این که این معضل کوچی و ده نشین در سطح ملی مطرح می شود، بیانگر اهمیت موضوع، عزم و اراده ای است که در سطح رهبری حکومت قرار دارد.
معاون دوم رییس جمهور هم چنین از دیدار کنندگان خواست تا بدون رقابت های منفی و بدون در نظرداشت مسایل قومی و مذهبی، پیش از برگزاری جرگه طرح های مشخص داشته  و در مورد آن طرح ها تصمیم گیری جمعی صورت گیرد. وی هم چنین گفت: پیشرفت کار در تا کنون مثبت بوده و عملکرد هیئت های که برای حل معضل پیش آمده در سال 1393 توظیف گردیده بود،از نظر ما قابل قدر است.
معاون دوم ریاست جمهوری هم چنین اظهار داشت: اکنون از نگاه شخصی دو مساله در اولویت حل مساله کوچی و ده نشین است؛ یکی جلوگیری از تکرار حوادث سال های گذشته و دیگر حل بنیادی و اساسی قضیه برای همیشه. به گفتۀ وی، دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری، سهم قابل توجهی در این زمینه خواهد گرفت تا معضل کوچی و ده نشین به صورت بینادی حل و فصل گردد.
بر اساس یک خبر دیگر:
امروز تعدادی از باشنده گان ولایت دایکندی در دیدار سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، مشکلات و مطالبات مردم آن ولایت  را مطرح کرده  و خواهان عملی شدن وعده های حکومت وحدت ملی شدند.
در این دیدار معاون دوم ریاست جمهوری اظهار داشت: آشنایی که با ولایت دایکندی دارم، مساله راه های مواصلاتی، معارف و تحصیلات عالی و همچنین انرژ ی برق، از مهم ترین اولویت هایی است که می تواند به صورت مستقیم در زندگی مردم تاثیر بگذارد.
وی در باره خواستۀ تعدادی از اهالی ولایت دایکندی در باره ابقای عبدالحق شفق  به حیث والی اظهار داشت: این مساله از نگاه شخصی ما هیچ مشکلی ندارد ولی در سطح رهبری حکومت وحدت ملی فیصله شده است که از هیچ والی و وزیری که در گذشته در این سمت ها بوده اند، در حکومت وحدت ملی استفاده نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا