امنیت

بازداشت 168 تن به ظن ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر

کابل 4 جدی باختر
سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر امروز در یک نشست خبری گفت که 168 تن به ظن ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر در جریان سه ماه اخیر از مرکز و ولایت های کشور بازداشت شدند.
به گفتهء احمد خالد موحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، در میان این بازداشت شدگان 12 زن، 9 موظف خدمات عامه و دو ایرانی نیز شامل است که در جریان سه ماه اخیر و در پیوند به 135 قضیه قاچاق مواد مخدر از ولایت های مختلف کشور توسط پولیس مرکز عدلی و سایر نهادهای امنیتی بازداشت و جهت تعقیب عدلی به ریاست عمومی څارنوالی اختصاصی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده شده است.
به گفته وی ولایت های کابل با داشتن 46 قضیه و ننگرهار با 22 قضیه از ولایت هایی است که در سه ماه گذشته بیشترین قضایا را داشته در حالیکه ولایت های خوست، دایکندی، وردک، سمنگان، ارزگان و لغمان از جمله ولایت هایی است که هیچ قضیه جرمی مواد مخدر در مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر ندارند.
او گفت که از نزد این بازداشت شده ها بطورمجموعی بیش از391 کیلوگرام هیروئین، 136 کیلوگرام مورفین، 4515 کیلوگرام تریاک 40044 کیلوگرام چرس،3312 کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد،7844 مواد کیمیاوی مایع، 4236 لیتر مشروبات الکولی و همچنان 45 عراده واسطه نقلیه، 168 پایه تلفن همراه و بیش از 44.914.980 افغانی ، 241080 دالر آمریکایی بدست مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر آمده که مواد حریق، وسایط نقلیه مصادره و پول های مذکور گونه امانت به پشتنی بانک سپرده شده است.
در این حال 174 تن به ارتکاب قاچاق مواد مخدر پس از تحقیقات و تکمیل پرونده های نسبتی آنها از سوی محکمه ابتدائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر از دو سال و شش ماه تا بیست سال حبس محکوم به مجازات و نیز از جانب محکمه استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر 83 تن به حبس های تنفیذی محکوم به مجازات شدند و 9 تن دیگر به علت عدم دلایل الزام برائت حاصل کردند.
گفتنی است که ریاست عمومی څارنوالی در این مدت 150 قضیه را به محکمه ابتدائیه، 85 قضیه را به محکمه استیناف و 53 قضیه را به دیوان امنیت عامه ستره محکمه کشور فرستاده است. نثار "ایثار"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا