سیاستاخبار

باشندگان کندز حمایت شان‌را از امارت اسلامی افغانستان  اعلام کردند

کندز/۲عقرب /باختر

با شندگان کندز طی همایشی که دیروز در آن ولایت برگزار کردند،حمایت شان را از امارت اسلامی افغانستان اعلام کردند.

به گزارش آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت در تالار هوتل کندز دایر شده بود درآن مولوی نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات؛ اقوام و قبایل، مولوی محمدشاکر سعد سرپرست معاونیت مقام ولایت، قاری مطیع‌الله روحانی رییس اطلاعات و فرهنگ کندز، مسوولین برخی ادارات دولتی، صدها تن از شهروندان کندز وولسوالی‌های این‌ولایت، عالمان دین، بزرگان و متنفذین قومی کندز اشتراک نموده بودند .

ابتدا مولوی نصرالله به‌ نمایندگی از عالمان دینی ولایت کندز صحبت نموده، شجاعت و پایمردی مجاهدین امارت اسلامی افغانستان را در برابر اشغال و شکست آمریکا از افغانستان مورد ستایش قرار داد.

واز تمامی مردم کندز خواست تا مطابق شریعت اسلامی درخصوص پیش‌رفت و تعالی کشور سهیم شوند.

غلام حیرت فاریابی به‌نمایندگی از متنفذین قوم صحبت نمودو گفت که جای مُسرت و خوشی است که در امارت اسلامی افغانستان عالمان دین استند وآنان در خصوص حکومت‌داری خوب بیش‌تر از پیش موفق خواهند شد.

وی از مسوولان امارت اسلامی خواست تا در مورد انکشاف و تقویت زراعت، تجارت و معارف بزل توجه کنند وبرای رشد وتقویت این نهاد ها با شندگان کندز را یاری رسانند.

در این محفل مولوی محمدشاکر سعد معاون ولایت کندز نخست به‌روح پُرفتوح حادثه‌ تروریستی بر مسجد جامع سیدآباد واقع بندر خان‌آباد اتحاف دعا نمودواز حضور سرپرست وزارت سرحدات اقوام و قبایل در این محفل ابرازسپاس‌گزاری کرد.

وی شکست و خروج کامل نیرو های آمریکایی از افغانستان را حاصل زحمات مردم و مجاهدین امارت اسلامی دانست واز فداکاری های آنان ابراز قدر دانی کرد.

در اخیر این محفل مولوی نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات؛ اقوام و قبایل نخست از برگزار کننده‌گان یک‌چنین برنامه سپاس‌گزاری کرد،دست‌یابی مجاهدین امارت اسلامی افغانستان را دست‌آورد بزرگ مردم و مجاهدین امارت اسلامی در ۲۰ سال گذشته عنوان کرد.

نوری افزود که در حکومت قبلی همه هست‌وبود مردم  از جمله حقوق بشر زیر پا شده بود اکنون که مجاهدین امارت اسلامی بالای افغانستان تسلط کامل یافته است، به تمامی حقوق حقه‌ مردم افغانستان در چوکات شریعت اسلامی رسیدگی خواهد شد..

خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا