اخباراقتصاد

بانک جهانی ۵۷.۵ میلیون دالر دیگر در پروژۀ اضطراری زراعت و مصوونیت افزود کرد

کابل/26 سرطان/باختر

بانک جهانی ۵۷.۵ میلیون دالر دیگر به بودجۀ پروژۀ اضطراری زراعت و مصوونیت غذایی کمک کرد.‏

یک مسوول دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت به آژانس باختر گفت، برنامۀ بانک جهانی که از ۱۲تا ۱۵ جولای به هدف بررسی فعالیت‌های پروژه EATS ادامه یافت، کارکردهای این پروژه را مثبت ارزیابی کرد.

نتیجۀ بررسی این برنامه، در جلسۀ آنلاین به اشتراک معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، مسوولان این برنامه در میان گذاشتند.

حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، به مسوولان این پروژه و بخش‌های مرتبط در وزارت زراعت، هدایت دادکه مطابق زمان تعیین شدۀ بانک جهانی، کارهای‌شان را تکمیل کنند.

اعضای بررسی کنندۀ بانک جهانی گفتند که به دلیل مؤثر بودن فعالیت‌های پروژه EATS، این بانک ۵۷.۵ میلیون دالر دیگر را به هدف پیش‌برد بهتر فعالیت‌های این پروژه، به بودجه آن اضافه می‌کند که از این میان ۲۰ میلیون دالر برای ایجاد یا ترمیم چهار سیلو در کابل، هرات، بغلان و قندهار به مصرف خواهد رسید.

به گفتۀ بررسی کنندگان، ۳۷.۵ میلیون دالر دیگر آن، برای بازسازی شبکه‌های آبیاری، توزیع تخم‌های اصلاح شده، ساخت سردخانه‌های صفرانرژی و احداث باغ‌های متراکم در ۳۴ ولایت کشور مصرف خواهد شد.

پروژۀ اضطراری زراعت و مصوونیت غذایی در سپتامبر ۲۰۲۰ به ارزش ۱۰۰ میلیون دالر شروع ‏شد که بودجۀ آن به‌صورت مشترک آن را دولت افغانستان و بانک جهانی می شود. اکنون ۵۷.۵ میلیون دالر دیگر، را بانک جهانی به بودجه این پروژه افزوده است.‏نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا