اخبارامنیتگزارش ها

با شدت یافتن حمله های طالبان، هسته های مقاومت شکل می یابند

کابل/ ۲۹ جوزا/  باختر

صد ها تن از باشندگان بادغیس اعلام کردند که در برابر طالبان، مسلح شده اند و هستۀ جدید از مقاومت را شکل داده اند.

گزارشگر آژانس باختر می نگارد؛ امروزصد ها تن از باشندگان بادغیس در شهر ‹قلعه نو› دست به راهپیمایی زدند و از نیروهای دفاعی و امنیتی شان اعلام حمایت کردند.

این در حالی است که طالبان در روز های اخیر در بخش های از این ولایت تحرکاتی داشتند و با استفاده از شماری باشندگان محل که امنیت ملی آنان را افراد نفودی طالبان دانسته است موفق شدند که به بعضی از پاسگاه هاس نظامی و مراکز یکی دو ولسوالی بادغیس دست یابند که سرانجام با مقاومت مردمی آن را رها کردند.

فشار طالبان بر مردم بادغیس باعث شده است که آنان هسته های مقاومت در برابر طالبان را شکل دهند.

در راه پیمایی که امروز با شرکت صدها تن وبا حضور وکلای پارلمان واعضای شورای ولایتی بادغیس،به حمایت از نیروهای امنیتی، برگزار شد، پنجصد تن از باشندگان آن ولایت که همه مسلح بودند اعلام داشتند که در برابر ماجراجویی های طالبان ایستاده اند.

به گفتۀ عبدالعزیز بیک رییس شورای ولایتی بادغیس« این گروه به منظور حمایت نیروهای امنیتی و همچنان مردم بادغیس تشکیل شده است.»

او افزوده است:این گروه هر زمانی که مردم با خطر جدی مواجه شوند و یا نیروهای امنیتی به کمک نیاز داشته باشند وارد عمل می شوند.

رییس شورای ولایت بادغیس گفته است این افراد همه باشندگان بادغیس اند و برای دفاع از ولایت شان  بسیج شده‌اند، طالبان باید بدانند که منعبد با مردم مواجه اند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا