اخبارجامعه

برای نزدیک به ۶۰۰ خانواده در فاریاب آب آشامیدنی صحی فراهم شد

میمنه ۱۰ سرطان باختر
با بهره برداری یک شبکه‌ی آب‌رسانی، نزدیک به ۶۰۰ خانواده در فاریاب به آب آشامیدنی صحی دسترسی یافتند.
این پروژه که هدف اصلی آن تامین آب آشامیدنی برای بیش از 588 خانواده در قریه‌ی قره‌تنه ولسوالی المار فاریاب بود، با همکاری مشترک ریاست انکشاف دهات فاریاب و نهادهای بین‌المللی تکمیل و امروز به بهره برداری سپرده شده است.
مولوی تورجان احمدی، رییس انکشاف دهات فاریاب، در مراسم افتتاح این پروژه گفت که هزینه‌ی ساخت این شبکه ۱۱۰ هزار دالر آمریکایی بود که توسط صندوق امانی بشردوستانه افغانستان و بانک توسعه اسلامی تامین شده و توسط دفتر داکار تطبیق شده است.
مولوی احمدی افزود که این پروژه که به طور مجموعی ۱۷ هزار و ۹۵۲ متر طول دارد، شامل یک چاه عمیق به عمق ۱۶۰ متر و مخزن کانکریتی آب به حجم ۸۰ متر مکعب است و با نصب ۳۵۵ عدد شیردهن به شکل خانه‌ به ‌خانه است.
ساکنان محلی از اجرای این پروژه بسیار خرسند هستند و آن را نقطه عطفی در بهبود کیفیت زندگی خود می‌دانند، قاری خان‌‌آغا، که از ساکنان قریه یادشده است، گفت: «ما برای سال‌ها از کمبود آب رنج می‌بردیم و مجبور بودیم مسافت‌های طولانی را برای دسترسی به آب طی کنیم. اکنون با این شبکه‌ی آب‌رسانی، ما می‌توانیم به راحتی و در داخل خانه‌های خود آب آشامیدنی داشته باشیم.»
انجینر نقیب احمد جلال، مسوول دفتر داکار در فاریاب گفت: « این موفقیت نتیجه تلاش‌های هماهنگ و همکاری میان دولت، سازمان‌های غیردولتی و جامعه محلی است. امیدواریم بتوانیم پروژه‌های مشابه‌ی را در سایر مناطق نیز اجرا کنیم تا همه‌ی مردم افغانستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.»
گفتنی است که این پروژه نه تنها بهبود بزرگی در شرایط زندگی ساکنان محلی ایجاد کرده است، بلکه به بهبود صحت و کاهش امراض ناشی از آب آلوده نیز کمک خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا