امنیت

بزرگان بغلان از نظامیان کشور حمایت کردند

پلخمری / باختر/ 20/ دلو
علما ، متنفذان و موسفیدان حمایت شانرا از نیروهای امنیتی کشور امروز دربغلان ابراز کردند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ،علما ، متنفذان و باشنده های بغلان دریک گردهمایی وسیع حمایت شانرا از نیروهای امنیتی و دفاعی ابراز داشتند و خواهان صلح بین الافغانی درکشور شدند.
این گردهمایی وسیع که درمسجد جامع شهر پلخمری برگزارشد ده ها تن از علمای کرام اهل سنت و شیعه بزرگان ومتنفذان اشتراک کرده بودند حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر هاشمی معاون شورای علمای اخوت اسلامی و رییس شورای علمای اهل تشیع بغلان حمایت و پشتیبانی شانرا از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ابراز کرد و در مورد مزایای صلح از دید گاه اسلام و قرآن صحبت کرد و گفت صلح امر خداوند و دستور پیامبر بزرگ اسلام است وهمه ما و شما در آوردن صلح تلاش کنیم .
هاشمی تلاشهای اخیر جریانهای سیاسی کشور های جهان را در آوردن صلح یک گام نیک عنوان کرد و خاطر نشان ساخت که صلح درافغانستان میان خود افغان ها صورت بگیرد و از جانب هم خواست های شانرا از راه مذاکره و مفاهمه با خود افغانها حل و فصل کنند.
مولوی سراج الدین سیرت رییس شورای اجتماعی علمای بغلان جنگ را مسبب بدبختی و فقر درجامعه عنوان کرد وگفت که همه اقشار جامعه از جنگ خسته شده و تشنه صلح میباشند و باید طرف های درگیر  جنگ از مدارا کار گرفته روی مذاکره و مفاهمه به جنگ کنونی نقطه پایان بگذارند.
دراخیر مولوی سردار ولی ، مولوی احمد فرید فروتن ، استاد شاه زمان هرکدام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را فرزندان صادق این وطن عنوان کرده به صلحی تاکید کردندکه دست آوردهای مثبت سالهای گذشته به باد فنا سپرده نشود.
ختم/ قایم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا