اخبارجامعه

بلند منزل های که فلتر تصفیۀ مواد سوختی نصب نکرده اند، بسته خواهند شد

کابل11 قوس / باختر

در حالی که معضل آلودگی هوا در کابل  بیشتر از هر روز جدی تر و پیچیده تر می شود٬شاروالی کابل به مالکان آن بلند منزل ها  که تا کنون در ساختمان های شان فلتر تصفیه نصب نکرده اند ضرب الاجل تعیین کرده است  در غیر آن ساختمان شان بسته خواهد شد و خودشان به نهاد عدلی معرفی می شوند.

 به گزارش آژانس باختر: شاروالی کابل فهرست از پنجاه و چهار ساختمان بلند منزل را همگانی کرده است که گفته می شود در مرکز گرمی های شان زغال سنگ استفاده می شود مگر فلتر تصفیه مواد سوختی ندارند.

سمیرا رسا، سخنگوی شاروالی کابل می گوید که از طرف شاروالی کابل برای مالکان این  بلند منزل ها که از مواد سوختی بی کیفیت مانند چوب و زغال سنگ استفاده می کنند، ضرب‌الاجل  تعیین شده است  که اگرتا ۱۵ قوس سال روان در ساختمان های شان  فلترهای تصفیه مواد سوختی نصب نکنند ،شاروالی کابل ساختمان های شان را بسته می کند و خودشان را نهاد های امنیتی بازداشت خواهند کرد .

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله نیز گفته است  که بر بنیاد تصمیم جلسات امنیتی که  به رهبری امرالله صالح، معاون نخست رییس‌ جمهور برگزار می شود با صاحبان ساختمان‌هایی که فلتر تصفیۀ مواد سوختی نصب نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.

باید گفت که ادارۀ حفاظت از محیط زیست نگرانی خود را از آلودگی هوا در کابل بیان کرده است و هشدار داده است که اگر وضعیت کنترول نشود کابل تا دو ماه دیگر وارد خط سرخ خواهد شد.

در کود جزا افغانستان، آلودگی هوا جرم پنداشته شده است .

نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا