جهان

قطربرای نظامیان آمریکایی پایگاه می سازد

دوحه – ایرنا – 4 اسد باختر
وزیر دفاع قطر اعلام کرد که دو پایگاه  بحری بزرگ  با تمام تجهیزات  برای میزبانی از قوای بحری  آمریکا می سازد.                                                                                        به گزارش امروز پنجشنبه آژانس خبری دولتی ایران ، ' خالد العطیه ' معاون صدراعظم و وزیر دفاع قطر در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست با اعلام این مطلب ، افزود : این پایگاهها در بالاترین سطح ساخته می شوند و چنانچه نیروی بحری آمریکا مایل باشد میزبانی آنها را برعهده خواهد گرفت.
سخنان وزیر دفاع قطر دو روز بعد از آن بیان می شود که حکومت قطربا اختصاص 1.8 میلیارد دالر عملیات توسعه پایگاه هوایی 'العدید ' آمریکا را آغاز کره است.د.
حدود 10 هزار نظامی و دستکم یکصد طیاره  نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند
قطر قصد دارد در مرحله اول طرح توسعه این پایگاه نظامی علاوه بر افزایش ظرفیت خوابگاهی، دوصد منزل مسکونی و یک میدان تفریحی در آن ایجاد کند.
العدید، میزبان قو ماندانی  مرکزی قوای هوایی ایالات متحده است که از آنجا عملیات نظامی آمریکا در شرق میانه و افغانستان نظارت و هماهنگ می شود.
ایالات متحده قوماندانی  مرکزی خود را در سال 2003 میلادی از عربستان به پایگاه هوایی العدید انتقال داد و از آن پس، این پایگاه به تدریج، وسعت پیدا کرده است.
آغاز عملیات توسعه پایگاه هوایی العدید، 14 ماه بعد از آن صورت می گیرد که عربستان، امارات ، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به تروریسم علاوه بر قطع تمامی روابط ، مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با این کشور را هم بستند.
قطر 15 جون 2017 قرارداد 12 میلیارد الری خرید 36 فروند جنگنده اف – 15 با آمریکا امضا کرد.  آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا