اخبارفرهنگ

تجلیل ازروز جهانی موزیم درهرات

هرات 31 ثورباختر
ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات از روز جهانی موزیم ، تجلیل کرد.
مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات به مناسبت روز جهانی موزیم ملی گفت که امارت اسلامی تلاش می کند که شهر تاریخی هرات را ثبت سازمان یونسکو کند.
مولانا حقانی می گوید که به مناسبت این روز جهانی آثار ارزشمند هرات بدون تکت برای بازدید کنندگان به نمایش گذاشته شده است.
رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات علاوه می کند که در حال حاضر کشورهای ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان علاقه مند مرمت آبدات تاریخی هرات داشته و می خواهند تا برنامه همکاری جهت حفظ آبدات تاریخی هرات با اداره اطلاعات و فرهنگ این ولایت داشته باشند.
حقانی می گوید که مردم نگران آبدات و آثار باستانی در این ولایت نباشند تمامی آبدات و آثار باستانی در این ولایت تحت پوشش نیروهای امنیتی امارت قرار دارد.
در همین حال وحید الله سلطانی آمر گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که در حال حاضر ماهانه بین چهار الی چهار نیم هزار گردشگر از ولایت هرات دیدن می کنند.
سلطانی علاوه می کند که موزیم هرات یکی از عوامل گردشگری در این ولایت است.
آمر گردشگری ادارۀ اطلاعات و فرهنگ می گوید که به سبب تامین امنیت از سوی نیروهای نظام در این اواخر حضور گردشگران خارجی نیز در هرات افزایش یافته است.
در همین حال یاز اکورت یکی از اتباع ترکیه که برای سیاحت به هرات آمده است می گوید از زمانی که به هرات آمده است هیچ ممانعت در بازدید به آبدات تاریخی برایش از سوی افراد به وجود نیامده است.
این تبعه ترکی می گوید که نیروهای امارت اسلامی با وی به گونه کاملاً خوب برخورد کرده و او را در قسمت معرفی شهر و آبدات رهنمایی می کنند.
با گذر تمدن های بزرگ و موجودیت ده ها بنای تاریخی درهرات، این ولایت بستر مناسبی برای جلب گردشگران داخلی وخارجی است.
مسوولان اطلاعات وفرهنگ هرات، به مناسبت روز جهانی موزیم، قلعه ی تاریخی اختیارالدین را به روی بازدید کنندگان به گونه ی مجانی گشوده است.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا