سیاستاخبارجهان

تحریم‌های غرب علیه روسیه کارآمد نیست

کابل ۱۱ جوزا – باختر
وران میلانوویچ رئیس جمهوری کرواسی تحریم های روسیه را غیرموثر توصیف کرد و گفت: ارزش روبل روسیه تقویت شده و شهروندان اتحادیه اروپا به دلیل ناکارآمدی تحریم ها باید از عهده قیمت های بالاتر برآیند.
آژانس باختر به نقل از رشیاتودی رییس جمهور کرواسی میگوید تحریم ها کارآمد نیست. روسیه آنها را احساس نمی کند و روبل سقوط نکرده است. شهروندان اتحادیه اروپا باید تاوان آن را بپردازند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه لبخند رضایت می زند و نفت و گاز به دلیل تقاضای بالا روانه جاهای دیگر می شود.
سران اتحادیه اروپا روز سه شنبه درباره بسته جدید تحریم بالای روسیه توافق کردند. این بسته شامل ممنوعیت واردات نفت وارداتی با کشتی است اما شامل خطوط نفت نمی شود و از ممنوعیت ناگهانی واردات گاز طبیعی روسیه خودداری کردند.
میلانوویچ گفت: بازیگر اصلی کشور هنگری بود و هنگری را مسئول معافیت خط لوله از تحریم ها دانست و گفت اتحادیه اروپا در خود داری از تحریم گاز روسیه توهین به عقل سلیم بود.
این اظهارت در حالی صورت میگیرد که چندی قبل ماریو دراگی صدر اعظم ایتالیا مدعی شده که تحریم های روسیه حداکثر تاثیر را بر اقتصاد روسیه خواهد داشت.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا