آموزش

تدریس به زبان انگلیسی درپوهنحی انجنیری پوهنتون کابل آغازشد

 

کابل باختر28 سنبله

تدریس به زبان انگلیسی امروز رسما در پوهنحی انجنیری پوهنتون کابل آغاز گردید.

به گزارش آژانس باختر، داکتر عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی در مراسم افتتاح تدریس به زبان انگلیسی در پوهنحی یاد شده، آنرا یک گام نیک در راستای رشد و ترقی تحصیلات عالی در کشور خواند گفت ، افغانستان در سایر مسایل اقتصادی و سیاسی جز جامعه جهانی است در مسایل علمی و اکادمیکی نیز شامل جامعه جهانی بوده و نمی تواند مجزا از آن باشد.

به گفته وی با درنظر داشت رشد علم و دانش در کشور ایجاب می کند تا در کنار زبان های ملی و زبان های مادری ، کادر های جوان کشور،  حد اقل به یکی از زبان های خارجی به خصوص انگلیسی وارد بوده و در تحقیقات علمی، اشتراک در کنفرانس های بین المللی تخصصی و ادامه تحصیلات در خارج کشور، مشکل نداشته باشند.

موصوف گفت که فرمان رئیس جمهور کشور در زمینه  به اساس نیازمندی های زمان و جامعه افغانی بوده و اینک که در پروسه تحقق آن قرار داریم با آغاز دور تجربی شورای علمی پوهنحی انجنیری طرحی را به وزارت ارائه نموده که پس از نهایی سازی به شورای وزیران تقدیم خواهد شد.

به گفته رئیس پوهنحی انجنیری ، تدریس به زبان انگلیسی در سمستر دوم خزانی سال جاری از صنف چهارم آغاز گردیده و برای متباقی صنوف اول الی سوم کتب، مواد درسی و لکچر ها دربرنامه پاورپاینت كمپيوتر به زبان انگلیسی میباشد.

به گفته وي درسمستر های آینده تدریس به لسان انگلیسی در تمام صنوف عملی خواهد شد.

 این سیستم که به طور تجربی آغاز گردیده به تاسی فرمان شماره 45 رئیس جمهور کشور که در آن گفته شده است " طی ششماه ماه طرح مشخص راجع به تدریس در پوهنحی های طب و انجنیری در تمام پوهنتون های کشور به زبان انگلیسی اعتبار از سال 1392 را به شورای وزیران ارائه نماید" عملی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا