سیاست

احمد ضیاء مسعود: کشور چین روابط حسنه وتاریخی با مردم افغانستان دارد

کابل باختر 7 جدی
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب بایاو جِنگ سفیر کشور چین مقیم کابل ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر،نماینده فوق العاده رییس جمهور با ابراز امتنان از کارکرد کشور چین در افغانستان، کمک های آن کشور را در زمنیه های مختلف در کشور مهم عنوان کرده بیان داشت که کشور چین روابط حسنه و تاریخی با مردم افغانستان دارد و مردم افغانستان در هر شرایط نگاه دوستانه به مردم چین داشته اند.
وی از کمک های کشور چین در بخش های انکشاف زیر بنا ها و اقتصاد یاد آور شده گفت: این کمک ها برای افغانستان ارزنده بوده و خواهان ادامه این همکاری ها شد.
به همینگونه نماینده فوق العاده رییس جمهور از کشور چین به عنوان یکی از کشور های بزرگ اقتصادی و توسعه یافته در آسیا و منطقه یاد کرده گفت: نقش کشور چین در ایجاد راه ابرشم مبرم و حیاتی بوده و آن کشور می تواند در تامین صلح ثبات در افغانستان به عنوان یک همسایه صادق و دوست مردم افغانستان نقش بارز ایفا نموده و  در امر مبارزه با تروریزم و گروه های دهشت افگن بگونه موثر افغانستان را همیاری کند.
سفیر چین مقیم کابل مسئولیت نماینده فوق العاده رییس جمهور را در راستای آوردن اصلاحات و نهادینه شدن حکومتداری خوب در افغانستان مهم خوانده از همکاری های کشورش به افغانستان یاد آورد شده گفت: چین در بخش های انکشاف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در افغانستان برنامه های وسیع دارد.
از سوی هم او از همکاری های کشور چین به افغانستان در دهه تحول خبر داده گفت: کشور چین می خواهد به عنوان یک همسایه نیک در بخش های انکشاف زیربنا، توسعه اقتصادی و تامین صلح و ثبات همکار دایمی افغانستان باشد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور یکبار دیگر نقش کشور چین را در رشد و انکشاف منطقوی مهم خوانده از سفیر چین خواست تا مسئله عضویت رسمی افغانستان را در نشست سازمان همکاری های شانگهای در نظر گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا