اقتصاد

تلاش برای ترویج فرآورده های کشاورزی پرحاصل درهرات

شهرهرات 5 حوت باختر
اداره زراعت هرات در تلاش ترویج فرآورده های کشاورزی با نیاز آب کم است.
مسوولان در اداره زراعت هرات، از تلاش‌ها برای جاگزینی فراورده های  کشاورزی با نیاز کم‌آب و پرحاصل به جای فرآورده های کشاورزی پرزحمت ، کم‌حاصل و نیازمند آب بیشتر خبر می‌دهند.
این مسوولان می‌گویند، در حال حاضر آنان بر روی فراورده هایی تحقیق و بررسی دارند، که از لحاظ آب و هوایی  ، با شرایط محیطی هرات سازگاری دارد و نتیجه مثبتی را در پی داشته باشد.
نثار احمد امینی آمر منابع طبیعی ریاست زراعت هرات به آژانس باخترگفت تا کنون کشاورزان همواره بر روی فراورده هایی تمرکز داشته اند که به آب و زحمت زیاد نیاز داشت و از مقاومت کمتری نیز در برابر شرایط محیطی برخوردار بود ، اما اکنون این اداره در حال تحقیق بر روی فراورده هایی ازجمله عناب است، که زحمت کمتر و حاصلات بهتری را به دست می‌دهد.
به گفته امینی، عناب تا کنون به صورت پراگنده در نقاط مختلف هرات به شکل کوهی روئیده و به شکل زراعتی و اصلاح ‌شده وجود ندارد، اما آنان تحقیقاتی را بر روی این نبات آغاز کرده اند تا بر اساس نتایج تحقیق، سرمایه‌گذاری‌ها را روی آن انجام دهند.
امینی، زرع این نبات را در ولایاتی همچون فراه بسیار موفق دانست که تا کنون دهاقین توانسته اند حاصلات خوبی از آن به دست بیاورند.
بر بنیاد گزارش‌ها، دهقانان و تاجران ولایت فراه یک میلیارد و هشت‌صد میلیون افغانی از تولید عناب درآمد داشته‌اند. ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا