سیاستاخبارTOP

جاپان همکاری‌های خود با افغانستان را ازسر می‌گیرد

کابل، 27 ثور، باختر
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با تاکاشی اوکادا سفیر جاپان در افغانستان دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار روی مسایل جاری، کمک‌های بشردوستانه و همکاری‌های جاپان در بخش‌های اقتصادی افغانستان گفتگو شد.
سفیر جاپان از وضعیت امنیتی افغانستان ابراز رضایت کرده و تصویب بودجۀ سال 1401 خورشیدی از عواید داخلی را گامی در راستای رشد اقتصادی افغانستان تلقی کرده است.
سفیر جاپان با اشاره به کمک‌های بشری گفته است که دوام این کمک‌ها نمایانگر تمایل جهان به تعامل با امارت اسلامی است. سفیر جاپان اطمینان داده است که کشورش در فراهم‌سازی کمک‌های بشردوستانه و تطبیق پروژه‌های اقتصادی و تعلیمی با افغانستان همکاری می‌کند. او تأکید کرده است که چاپان بدون توجه به مسایل سیاسی، به کمک‌ها و همکاری‌های خود با مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از همکاری‌های جاپان، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌کارۀ آن کشور در افغانستان شد. متقی از کشور جاپان خواست تا برنامه‌های ناکامورا در بخش زراعت را تعقیب و عملی سازد.
سرپرست وزارت امور خارجه گفت که امارت اسلامی تلاش‌هایی را در زمینۀ مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد آغاز کرده و از جامعۀ جهانی به خصوص کشور جاپان می‌خواهد تا در فراهم‌سازی کمک‌های صحی، دارو و مواد غذایی همکاری کنند.
گفتنی است که چاپان یکی از بزرگترین کمک‌کنندگان افغانستان در بیست سال اخیر بوده است. این کشور صدها میلیون دالر از کمک‌های بلاعوض را در بخش‌های اقتصاد، زراعت، صحت، معارف و تحصیلات عالی افغانستان به مصرف رسانده است.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا