سیاستاخبار

جلسۀ رهبری حکومت به ریاست رییس جمهوری غنی برگزار شد

کابل/ 12حوت/ باختر

جلسۀ رهبری حکومت به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در ارگ برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژآنس باختر؛ در این جلسه که معاونان ریاست جمهوری نیز حضور داشتند، در خصوص ارزیابی معاش  NTA و افزایش قیمت های مواد خوراکی در بازار و راه حل های آن، بحث شد.

ابتدا امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، گزارش ارزیابی معاش  NTAبه سطح حکومت را به جلسه ارائه کرد و گفت: بزرگترین مشکل در این زمینه، نبود تعریف واضح وظایف است و سیستم اصلاح معاش بلند، باید به گونۀ تدریجی تطبیق شود و پول صرفه جویی شده به معاش ماموران پایین رتبه افزود شود.

سپس استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری صحبت کرد و گفت: یکی از خواست های مهم مردم این است که معاش از طریق یک ساختار واضح، یکسان سازی شود و پیشنهاد کرد که این روند زمان بندی و به تدریج مورد تطبیق قرار گیرد.

همچنان اشتراک کنندگان جلسه از روند ارزیابی معاش  NTAدر وزارت ها و اداره های مربوط شان حمایت کردند، اما به خاطر بعضی از دلایل تخنیکی خواستار به میان آمدن یک ساختار واضح شدند تا در بست های تخنیکی و مورد ضرورت، یک بخش حفظ شود.

محمداشرف غنی پس از استماع نظریات و پیشنهادهای آنان، گفت: تعریف واضح ظرفیت بشری در اداره های و وزارت ها به میان آید و سرمایۀ معلوماتی و مدیریتی آنان مشخص شود. وی تاکید کرد که هر بست NTA باید به قرارداد نتیجه محور مبدل شود.

رییس جمهوری به وزارت مالیه هدایت داد که روند NTA تنها تا ماه حمل ادامه یابد و جلسۀ آینده رهبری حکومت، روی ساختار واضح در این خصوص، فیصله خواهد کرد.

رییس جمهور کشور به خاطر کاهش قیمت های مواد اولیه در بازار، هدایت داد که نشستی با تاجران بزرگ و اتحادیه های تیل و گاز برگزار شود تا به مشکل متذکره راه حل بنیادی پیدا شود.

وی در اخیر سخنانش گفت: ثبات قیمت در بازارها به نفع همه است و در صورت انحصار طلبی، حکومت اقدامات لازم را انجام خواهد داد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا