صحت

جلسۀ طرح اصلاحی وزارت صحت عامه برگزار شد.

کابل/ 7 حوت/ باختر
داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه می گوید که کار بالای دوازده ماموریت (تسک) که از طرف ریاست جمهوری سپرده شده است در شش کمیته کاری جریان دارد و طرح نهایی تا ماه حمل سال آینده، به ریاست جمهوری فرستاده می شود.
در این جلسه به خاطر تعقیب هدایات ریاست جمهوری کمیته های کاری گزارش های خود را در بخش های برقی کردن بخش صحت، اصلاح برنامۀ اکمال تخصص و اسناد تقنینی، روایت کردن برای افزایش اعتماد مردم به جامعۀ طبی و خدمات صحی به منظور افزایش سرمایۀ اجتماعی، نظارت و ارزیابی از پروژه های دولتی، انکشافی و کمک های بشردوستانه، زنجیرۀ ارزشی خدمات صحی، متوازن ساختن عرضه خدمات صحی به سطح کشور، طرح اصلاحات و تغییر تدریجی شخصیت حقوقی شفاخانه های دولتی به شفاخانه های خود مختار و واحد های بودجه یی مستقل و ایکو سیستم مراقبت های صحی ، پیشنهادها و خواست های خویش را بیان داشتند.
داکتر فضل محمود فضلی رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری در کنار استقبال از تعقیب و پیشرفت در هدایت ریاست جمهوری افزود که خواست شما به خاطر دو شفت شدن کارکنان صحی در قاعده قابل قبول است اما باید بودجه، ظرفیت و وضعیت کنونی مشخص شود.
فضلی گفت که مداخله های بی جا در بخش صحت قابل قبول رهبری حکومت نیست، ارزیابی و نظارت باید تقویت شود، بخش خصوصی صحت به وزارت گزارشده شود، استقلال در تدارکات و استخدام در نظر گرفته شده و زنجیرۀ ارزشی خدمات صحی ساده شود.
رییس عمومی اداره امور ریاست جمهوری تاکید کرد که در قسمت ترویج اعتماد سازی ادارۀ امور ریاست جمهوری و تلویزیون ملی همکاری همه جانبه می کند. همچنان در قسمت نهایی کردن طرح اصلاحی وزارت صحت عامه، ادارۀ امور ریاست جمهوری آمادۀ هرگونه همکاری می باشد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا