جهان

تعرض به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن

نیویارک- ایرنا- ۲۳ میزان – باختر
عده ای ناشناس با حمله به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، شیشه های آن را شکستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به دنبال اعلام ستراتیژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مقارن ساعت 4 و نیم صبح روز شنبه به وقت محلی، افرادی ناشناس با سنگ و تفنگ بادی به سمت دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن حمله کردند.
این افراد که به نظر می رسد در سایه نفرت پراکنی های مقامات ترامپ و القای یک شبکه ماهواره ای خاص که اخیرا فعالیت خود را علیه ایران  افزایش داده است، به این اقدام دست زده اند.
چندی پیش هم این افرادی در سایه القائات این شبکه ماهواره ای، در تهران به شکستن شیشه های چند بانک مبادرت ورزیده بودند که توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.
طبق یک خبر دیگر:  "مهدی عاطفت" روز شنبه درباره حادثه حمله به این دفتر گفت: چند نفر ناشناس که مشخصا از معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند، خود را به پارکینگ دفتر رسانده اند.
وی توضیح داد: این عده علاوه بر شعار نویسی در دیوارهای دفتر، با سنگ و تفنگ ساچمه ای تعدادی از شیشه های دفتر را شکسته اند.
عاطفت با بیان این که این حادثه در طول 31 گذشته بی سابقه بوده است، تصریح کرد: این اتفاق درست پس از سخنرانی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در باره برجام و سراسر تنفر، تبعیض و اهانت انجام شده و ظاهرا تحریکات این سخنرانی بی تاثیر نبوده است. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا