اقتصاد

یک سربندآب درولسوالی ینگی قلعه تخار اعمار میشود

کابل باختر/ 20/عقرب
وزارت انرژی و آب امروز قرارداد اعمار سربند یتیم تپه ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار را با شرکت ساختمانی و سرک سازی افغان صداقت عقد نمود.
یک منبع خبری وزارت انرژی و آب به آژانس باختر خبرداد،  این قرار داد به ارزش 12 ملیون و 343 هزار و 204 دالر میان انجنیر محمد عارف نورزی سرپرست وزارت انرژی و آب و نماینده شرکت ساختمانی و سرک سازی افغان صداقت امروز به امضا رسید.
این قرارداد دربرگیرندۀ اعمار سربند یتیم تپه ولسوالی ینگی قلعه که ساحه پنج اعشاریه شش کیلو متر را احتوا میکند ،تحکیمات سواحل دریا جهت حفاظت کانال متذکره از خطر سیلاب بوده که نظارت کار ساختمانی این پروژه ازسوی شرکت اس ای ام کشور ایتالیا صورت میگیرد.
این سربند درقسمت شمال ولسوالی ینگی قلعه موقعیت داشته که نه تنها برای این ولسوالی بلکه برای ولسوالی خواجه بهاوالدین نیز از اهمیت خاص برخورداراست و ازجمله کانالهای مهم درسطح حوزه دریای پنج پائین بشمار میرود.
انجنیر نورزی سرپرست وزارت انرژی و آب میگوید : با احداث و تکمیل شدن این پروژه حدود 80 هزار نفر در ولسوالی ینگی قلعه و 24 هزار تن درولسوالی خواجه بهاوالدین تخار از مزایای آن مستفید خواهند شد ، و حدود 30 هزار هکتار زمین زراعتی آبیاری میشود.
به همین قسم با اکمال این پروژه ظرفیت آب درسربند یاد شده به 40 متر مکعب فی ثانیه نیازمندی های دهقانان را از ناحیه کمبود آب مرفوع خواهد ساخت.
کار سروی و دیزاین پروژه قبلاً توسط شرکت اس، آی، ام ایتالیا قبلاً صورت گرفته وکار این پروژه الی سه سال آینده به پایه اکمال خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا