اخبارجهان

حذف روسیه از شورای امنیت تنها با انحلال سازمان ملل ممکن است

کابل، ۱۱ سرطان، باختر
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به درخواست زلنسکی برای حذف عضویت روسیه از شورای امنیت گفت، حذف روسیه از این شورا تنها وقتی ممکن است که این سازمان منحل و دوباره تاسیس شود.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری تاس نوشت: دیمیتری پولیانسکی در واکنش به این درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در گفتگو با کانال تلویزیونی سولوویو لایف با بیان اینکه این اظهارات نیاز به بررسی ندارد، گفت: به طور طبیعی، همه مردم عادی متوجه می شوند که این سناریو تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که سازمان ملل منحل شود و دوباره ایجاد شود.
وی گفت: وظیفه کیف این بوده که کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را که به طور فزاینده یی از موضوع اوکراین خسته شده اند، تحریک کند.
پولیانسکی گفت: هم زلنسکی و هم نماینده اوکراین در سازمان ملل وقت خود را تلف می کنند و هراز گاهی ادعا می ‌کنند که روسیه حقی بر این چوکی شورای امنیت سازمان ملل ندارد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به‌ طور غیرقانونی این حق را حفظ کرده ‌است.
این ادعا کاملا مزخرف است، ما درباره آن توضیح داده ‌ایم و حتی مقامات سازمان ملل نیز توضیحات لازم را ارائه کرده‌ اند.
این در حالی است که رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی خود از سازمان ملل خواست روسیه را به عنوان دولت تروریستی معرفی و آن را از شورای امنیت سازمان ملل حذف کند. روسیه در این شورا دارای عضویت دائمی و حق وتو است.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا