اقتصادجامعهگزارش ها

خیاطان و بزازان شهر کابل از کمرنگ بودن کار و بار شان شاکی اند

کابل/۱۱ثور/ باختر
با نزدیک شدن عید سعید فطر،جمع و جوش مردم در بازار های شهر کابل بیشتر شده است.
این شهروندان به خاطر تهیۀ مواد مورد نیاز شان برای استقبال عید به بازارها سرازیر شده اند و در میان اصناف شهر که در این روزها کار وبار شان رونق یافته است، بیشتر فروشگاه های کلچه ، کیک و میوۀ خشک است. اما خیاطان و بزازان از کمرنگ بودن کار وبار شان در شهر کابل شاکی اند.
قدسیه یفتلی خبرنگار افتخاری آژانس باختر که در نقاط مرکزی شهر کابل به چندین فروشگاه تکه و کارگاه خیاطی سرزده است، فروشندگان و خطایان از کمرنگ بودن کار وبار شان شکایت کردند.
مرتضی خیاط پل باغ عمومی می گوید که مردم نسبت به سال پار کمتر علاقه مند برای تهیۀ لباس به خاطر عید سعید فطر اند. او گفت که آنان برای دوختن هر جوره لباس با دیزاین های مختلف از هر مشتری ۵۰۰ افغانی اخذ می کنند و امسال کمتر مردم برای تهیۀ لباس به کارگاه شان مراجعه می کنند.
حاجی زمری خیاط تیمورشاهی می گوید علاقۀ مردم به خاطر تهیۀ لباس برای عید سعید فطر در سال پار که شهر در حال قرنطین بود، بیشتر بود. او گفت برای دوخت هر جوره لباس از مشتری ۳۵۰ افغانی اخذ می کنند.
در همین حال سلیمان تکه فروش تیمورشاهی می گوید هفتۀ قبل بازار آنان برای فروش تکه نسبت به حال گرمتر بود و به دلیل شدت یافتن ویروس کرونا بازارآنان رو به سردی نهاده است.
جاوید احمد تکه فروش تیمورشاهی کابل می گوید علاقۀ مردم برای تهیۀ لباس نسبت به سال گذشته کمتر شده است . او گفت هر چند نسبت به سال گذشته که قرنطین خیلی جدی رعایت می شد و مردم در بازار کمتر گشت و گذارمی کردند، امسال شهر پر جمع و جوش است ولی باز هم مردم کمتر برای خرید و تهیۀ لباس به فروشگاه آنان مراجعه می کنند. محمدولی یک تن از باشندگان چهل ستون می گوید که به دلیل شرایط بد امنیتی، نا امیدی از آیندۀ نا روشن  و نداشتن دل خوش از شرایط کنونی، علاقه برای تهیه لباس ندارد.
او از طرف های درگیر خواست که جنگ و خون ریزی را در کشور متوقف کنند و به صلح رو آورند.
محمد ولی از طالبان خواست : به احترام ماه مبارک رمضان و یا فرا رسیدن عید سعید فطر آتش بس کنند که مردم رنجکشیدۀ ما بتوانند چند روزی در فضای آرام و بی نگرانی از قتل و کشتار سپری کنند.
به هر صورت وضعیت ناروشن سیاسی و نظامی درکشور و به بنبست کشیده شدن روند صلح و شدت جنگ ها از عواملی است که شهروندان را بیشتر نگران کرده است و آنان برای استقبال از عید آنچنانی که باید آمادگی اتخاذ می کردند نمی کنند.
قدسیه یفتلی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا