اخبارفرهنگTOP

داکترمحمد قاسم وفایی زاده: سینما گران تصویرگران لحظه های اندوه و خوشی مردم کشوراند

کابل / 16 اسد/ باختر

محمد قاسم وفایی زاده نامزد وزیر و سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز درمحفل اهدای جوایز جشنوارۀ ” آوانگارد  نخستین جشنوارۀ فلم های تجربی افغانستان” خاطرنشان کرد که سینما گران تصویر گران لحظه های خوشی و اندوه مردم کشورهستند.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ دراین محفل که با حضور شماری از مسوولان وزارت اطلاعات وفرهنگ، نهاد های فرهنگی و هنرمندان سینما، درتالار افغان فلم برگزارشد، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از فعالیت ها و ابتکارهای سینما گران ستایش کرد .

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ از کار کرد های سینما گران کشور و ریاست افغان فلم  درزمینۀ برگزاری جشنوارۀ  ” آوانگارد  نخستین جشنوارۀ فلم های تجربی افغانستان” به قدردانی یاد کرد و گفت که این گام آغازی است دربخش  ساختن فلم های تجربی .

وی افزود: درجوامع مانند افغانستان با وجود گرایش ها، کثرت تنوع فرهنگی درولایت ها و گوشه گوشۀ کشور، تجربه های محیطی متفاوت وجود دارد که با ساختن فلم های تجربی می توانیم از آن ها آگاه شویم.

همچنان داکتر وفایی زاده از مسوولیت پذیری و احساس نیک سینما گران دربرابرمردم، تشکر کرد و گفت: ما دروطن خود می مانیم، دست به دست می دهیم وبرای افغانستان کار موثر انجام می دهیم .

بعد، پیام بانوی اول کشور را نمایندۀ دفتر وی خواند که درآن از برگزار کنندگان این جشنواره ستایش شده است و خاطرنشان شده است که برگزاری چنین برنامه ها دستاورد های فرهنگی هنرمندان کشور را به نمایش می گذارد.

همچنان درپیام بانوی اول تاکید شده است که فلم سازان کشور باید بیشتر روی فلم هایی تمرکز کنند که حس وطن دوستی را میان مردم ایجاد کند و فرهنگ اصیل کشور را انعکاس دهد.

به همین ترتیب دراین مراسم صحرا کریمی رییس افغان فلم، درصحبتی دررابطه به این جشنواره معلومات داد و گفت که دراین جشنواره 34 فلم به رقابت گذاشته شده است که شامل فلم های کوتاه تجربی، انیمیشن و ویدیو کلپ است .

او گفت که  درشرایط کنونی برگزاری جشنواره های فلم کار مشکل است اما با همکاری شماری از سینما گران کشور، افغان فلم موفق به برگزاری این جشنواره شد و برگزاري چنین جشنواره ها را به خاطر تشویق و معرفی فلم سازان و سینما گران مهم دانست .

بعد، محمد منور زاده به نمایندگی از هیئت داوران درمورد چگونگی داوری فلم هایی که دراین جشنواره به رقابت گذشته شده است، معلومات داد .

سپس، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و شماری از مسوولان، تقدیرنامه ها و جایزه ها را برای برندگان بهترین فلم های کوتاه تجربی، انیمیشن و ویدیو کلپ و همچنان فلم سازان موفق این جشنواره اهدا کردند.

دراخیر این برنامه، قسمت هایی  از فلم هایي  که دراین جشنواره برندۀ جایزه شده است، به نمایش گذاشته شد .

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا