اخباراقتصاد

در برنامۀ صد روز صد مژده؛ هشت پروژۀ انکشافی افتتاح شد

کابل/ ۲۷حمل/ باختر

در چوکات برنامۀ صد روز، صد مژده که ازسوی ریاست جمهوری در پیش گرفته شده است، در هفتۀ جاری هشت پروژۀ انکشافی در بخش های از کشور منجمله کابل به بهره برداری سپرده شد.

این پروژه ها شامل افتتاح سرک میدان هوایی قندهار الی سپین بولدک، سرک سپین بولدک الی شورا به و پل دانش در کاپسا، ساخت دو پل «پل پادشاه‌ و پل شینه» و چهار پروژۀ دیگر در داخل شهر کابل است.

عبدالقیوم زازی، معین تخنیکی وزارت فواید عامه می گوید: آن وزارت تحت برنامۀ صد روز صد مژده که ازسوی دولت تدوین شده است، ۱۲ پروژه را برای افتتاح آماده کرده است که سه پروژۀ آن در جریان این هفته افتتاح شد که شامل افتتاح سرک میدان هوایی قندهار الی سپین بولدک، سرک سپین بولدک الی شورابه و پل دانش در کاپسا است و ۹پروژۀ باقی مانده در آیندۀ نزدیک در نقاط مختلف افتتاح خواهند شد.

سهراب صدیقی، معین تخنیکی شاروالی کابل نیز از افتتاح پنج پروژه در شهر کابل در جریان هفتۀ جاری سخن گفت و یادآور شد که  بیست پروژۀ دیگر در شهر کابل در مرحله افتتاح قراردارند.

او یادآور شد در جریان هفتۀ جاری پل‌های پادشاه و شینه که در سرک اصلی شصت مترۀ قلعۀ زمان خان قرار دارند، افتتاح شده است، پل پادشاه به طول ۵۸متر وعرض ۲۸ متر در بالای دریای کابل قرار دارد، پل شینه به طول ۳۹متر و ۲۸مترعرض بالای دریای لوگر ساخته شده است، این دو پروژه با هزینۀ چهارصد وبیست و دو میلیون افغانی با مدیریت شاروالی کابل توسط شرکت های خصوصی ساخته شده است.

صدیقی گفت: چهار پروژۀ دیگر شامل سرک قلعۀ نجارها تا چهارراهی سرور کاینات و از چهارراهی سرور کاینات تا چهار خواجه بغارا به طول بیش از دو کیلومتر، سرک اتصالی قرغه تا سرک کابل- قندهار، ساخت حصۀ اول پارک‌های صنعتی و یک بسته بهسازی زیربنای در نواحی مختلف شهر کابل می‌شود.

برنامۀ صد روز، صد مژده به دستور رییس جمهوری اسلامی افغانستان همزمان  با گشایش بند کمال خان آغاز شده است که برای دوازده هفته در سراسر کشور ادامه می‌یابد.

برنامۀ «صد روز، صد مژده» پروژه‌هایی اند که ازسوی وزارت فواید عامه، شاروالی کابل و ادارۀ زون پایتخت به ارزش ۲۵.۴ میلیارد افغانی روی دست گرفته شده است و هدف آن، رشد متوازن در کشور است. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا