تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

کابل /12سرطان/ باختر
افزایش حمایت مردم از نظام به عملکرد مردمی مسوولان امور درسراسر کشور ارتباط دارد.
مفسرسیاسی آژانس باخت می نگارد : درجوامعی که مدعی نظام مردم سالار از طریق اراده مردم است رسیدگی به مشکلات خواست ها ورفع نیازمندی های آنان برای سیاست ورزان  دارای اهمیت خاص است زمانی که مردم درانتخابات اشتراک می کنند و رای می دهند می خواهند با انتخاب خوب باعث تغییر وضعیت سیاسی اجتماعی واقتصادی درکشور شوند و این مامول زمانی برآورده می شود که سیاست ورزان شخصیت های مطرح سیاسی و با نفوذ کشور قانون ورفاه مردم را سرلوحه عمل قراردهند . نظام ها برای خدمت به مردم انتخاب می شوند درنیروهای دولتی امتیاز نه بل مسوولیت است که مردم به شانه های مسوولان می گذارند .
رییس جمهوری اسلامی افغانستان باتوجه به خواست ها وپیشنهاد های مردم درنشستی با اقشار مختلف مردم از جمله علمای کرام ،بزرگان جامعه مدنی درلوگردراین مورد گفت : همه باید اصول و قوانین را بپذیریم،نسبت به وطن ومردم تعهد داشته باشیم  براساس قانون کار و تلاش کنیم .
مبرهن است که قانون گریزی ها، فرار ازتعهداتی که به مردم داده شده است مردم را نسبت به نظام و مسوولان آن بی باور می کند و این بی باوری ها می تواند صدمه شدید برپیکر دموکراسی نو پا درکشور وارد کند.
با این دلایل موجز می توان گفت که هرگاه تطبیق قانون رفاه و بهزیستی شهروندان افغانستان درسرخط عمل مسوولان امور درمرکز وولایت ها قرار گیرد بسیاری ناهنجاری ها هنجار می شود و محیط برای زیست مخالفان تنگ و تنگ تر می شود. ختم/ تحلیل سیاسی …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا