سیاستاخبارامنیتTOP

در جلسۀ کابینه روی مسایل مهم بحث صورت گرفت

کابل/۶دلو/ باختر
جلسۀ کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان چاشت امروز با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس، در ارگ دایر شد. ابتدا رییس جمهوری، حملات تروریستی هدفمند در مرکز و ولایت ها، به خصوص حملهٔ تروریستی در شهر کابل بر دو قاضی زن را تقبیح کرد و با ابراز همدردی و غمشریکی با خانواده های آنان، گفت که خانواده های شهدای نهاد های عدلی و قضایی اطمینان داشته باشند که مانند خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی به آنان رسیدگی صورت می گیرد.

سپس رییس جمهوری کشور از اشتراک حمیدالله فاروقی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین در جلسه تشکر کرد و در مورد صحبت های تیلفونی خویش با صدراعظمان کشورهای استرالیا، کانادا و ناروی و سرمنشی سازمان ناتو معلومات داد و از حمایت های جامعه بین المللی از روند مذاکرات صلح و حفظ دستآوردهای دو دهۀ گذشته، قدردانی کرد.

رییس جمهوری همچنان از اظهارات مشاور امنیت ملی رییس جمهور جدید ایالات متحده امریکا مبنی بر بازنگری تفاهمنامهٔ فبروری ۲۰۲۰ امریکا با طالبان در پیوند به ارتباط و عدم ارتباط طالبان با گروه های تروریستی، تمرکز روی کاهش خشونت‌ها و مشارکت معنی دار طالبان در مذاکرات صلح با جمهوری اسلامی افغانستان و حمایت ایالات متحده‌ امریکا برای محافظت از دست‌آوردهای زنان، رسانه ها و سایر گروه‌ها و اقلیت های افغانستان به‌ عنوان بخشی از روند صلح، استقبال کرد. به همین گونه رییس جمهور از کمک های جامعهٔ بین المللی در عرصه های مختلف ابراز امتنان کرد و از تصمیم کانگرس ایالات متحدهٔ امریکا مبنی بر تصویب قانون دفاعی جهت ادامه کمک های آن کشور به افغانستان، استقبال کرد. رییس جمهوری در مورد بازدیدهایش از قول اردوی های وزارت دفاع ملی معلومات ارائه کرد و اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، آمادگی های همه جانبه در راستای دفع و طرد حمله های دشمن در فصل زمستان و بهار سال آینده دارند.

سپس بر ایجاد دیدگاه و موقف واحد از جانب اعضای کابینه و والیان ولایت هاغرض تحکیم نظام جمهوریت با استحکام سرتاسری، اتحاد و انسجام مردمی، تاکید صورت گرفت. کابینه از ادارهٔ ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری به خاطر آغاز و پیشبرد برنامهٔ حسابدهی دولت به ملت، تشکر کرد. همچنان از تلاش های سفیر افغانستان در ترکیه برای ایجاد کوریدور و گسترش خط آهن هرات – خواف الی استانبول قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها به ثمر برسد. به همین گونه، جلسهٔ کابینه از ریاست انسجام امور کابینهٔ اداره امور ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مداوم از تحقق وظایف مصوبات کابینه؛ تائید گزارش و پیشنهادهای آن ریاست در مورد چگونگی تحقق مصوبات (شماره ۱۶ الی ۲۵ سال ۱۳۹۹) کابینه تشکر کرد و تمامی وزارت ها و اداره های دولتی را جهت تسریع روند تحقق و گزارشدهی وظایف مصوبات کابینه، توظیف کرد. در اخیر جلسه کابینه، طرح مقررۀ حمایت معلومات افشاء ناشدۀ صنعتی و تجارتی، طرح مقررۀ تنظیم اعلانات تجارتی اجناس و خدمات و همچنان تقاضای وزارت اقتصاد مبنی بر منظوری کمک مبلغ (۱۵۰۰،۰۰۰) دالر امریکایی که توسط OFDA/USAIDتمویل می شود، برای پروژۀ جوابگویی همه جانبه در برابر مرض کووید ۱۹ در مربوطات فاریاب، ننگرهار و بلخ مورد تصویب قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا