اخبارجامعهجهان

دوازده هزار پناهجوی افغان در بریتانیا بدون سرپناه زندگی می کنند // دولت بریتانیا؛ دیگر پناهندگی ندهید

کابل/  ۲۰   دلو / باختر

روز نامه ایندیپنندنت چاپ بریتانیا نوشته است :‌ از آغاز عملیات تخلیه و انتقال افغانان ‌به بریتانیا٬ تاکنون۱۲ هزار پناهجوی افغان هنوز در هوتل ها زندگی دارند.

دولت بریتانیا تهیه مسکن ثابت و دایمی برای پناهجویان افغان را به دلیل کثرت شمار خانواده ها کار دشوار و زمان‌ گیر می داندو می‌گوید به کسانی که داخل افغانستان‌اند، توصیه می‌شود به دلیل چالش‌های موجود در تشخیص هویت، فعلا درخواست ندهند.

شبنم نسیمی، مشاور سیاسی وزیر اسکان مجدد بریتانیا برای افغانان‌هابه  ایندیپندنت گفته است:  تاکنون بیش از ۳۰۰ شورای شهر با اسکان افراد تخلیه‌شده موافقت کرده‌اند. ما همچنان شوراهایی را که هنوز پیشنهاد‌هایی ارائه نکرده‌اند یا آنانی که احتمالا می‌توانند مسکن بیشتری تامین کنند، ترغیب می‌کنیم تا برای یافتن مسکن همکاری کنند.

در جریان عملیات تخلیه از افغانستان، شمار زیادی از افراد زیرسن بدون خانواده‌هایشان به بریتانیا رسیدند و برخی هم موفق نشدند اعضای درجه یک خانواده‌ خود همچون همسر و فرزندانشان را با خود بیاورند. این موضوع اکنون به یکی از اساسی‌ترین دردسرهای پناهجویان تبدیل شده است.

این در حالی است که شماری زیادی از پناهجویان افغان که بیشتر از پنج ماه است در اتاق‌های هوتل زندگی می‌کنند و هنوز محل سکونت دایمی و وضعیت اقامت شان مشخص نیست، به مشکلات روحی دچار شده‌اند.

 شبنم نسیمی با تایید این مسئله گفت: از این که بسیاری از این مهاجران به دلیل تجارب ترسناک فرار از کشور و نیز دوری از خانواده‌های شان شرایط جسمی و روحی مناسبی ندارند، نگرانی بسیاری وجود دارد.

باید گفت که در امریکا هم اضافه از بیست و هفت هزار افغان  بدون سرپناه زندگی می کنند و مقام های این کشور گفته اند که احتمال دارد تقاضای پناهندگی شماری زیادی از آنان رد شود. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا