جامعه

علما و واعظان مساجد و تکیه خانه ها از مردم خواستند تا عملکرد شان را با تعقل و دقت انجام دهند

کابل باختر/ 7/ حمل
علما، واعظان، خطیبان و ملا امامان مساجد و تکیه خانه های کابل و ولایات امروز قبل از ادای نماز جمعه ضمن خطبه های دینی از مردم خواستند تا در زندگی روزمره شان اصل تعقل، تفکر ، شورا و مصلحت را از یاد نبرند.
به گزارش آژانس باختر ، خطیبان و ملا امامان مساجد و تکیه خانه های کابل و ولایات با بیان واقعه اخیر درکابل که تهمت یک شخص و عملکرد عجولانه و غیر منطقی جمعیت از مردم باعث قتل یک دختر مسلمان شد از مردم خواستند تا درعملکرد شان اصل تعقل ، فکر و دقت را از یاد نبرند و هیچگاهی تصمیم عجولانه نگیرند.
آنان گفتند که اسلام دین خیر ، صلاح و مشوره است و آیات بی شماری در قرآن مجید که قانون زندگی مسلمانان است دراین رابطه وجود دارد .
هرگاه ادعا مطرح شده به آدرس خواهر شهید فرخنده به گونه آرام ، منطقی و با درنظر داشت ارشادات دینی بررسی میشد و با این قضیه از راه تعقل برخورد صورت میگرفت امروز دست چند نفر به خون یک دختر مظلوم و بیگناه سرخ نمی گردید.
ملا امامان و خطیبان همچنان گفتند که اسلام یک دین جامع و کامل بوده و برتری آن نسبت به ادیان دیگر در کامل بودن است، زیرا برای هرمساله و هر مشکل راه حل دارد .
آنان همچنان از مردم خواستند که در برابر خرافات و اعمال که از آن بوی تفرقه ، نفاق و فساد میاید دوری نمایند و آنان را که با تعویذ نویسی و جادوگری درمیان مسلمانان فتنه و فساد را بر پا میدارند از خود دور سازند و به جای گرفتن تعویذ از آنانیکه خود سواد دینی ندارند به آموزش های قرآن توجه داشته باشند و مشکلات خود را در  پرتو ارشادات قرآنی حل نمایند.
شماری از علمای و خطبا مساجد و تکیه خانه ها از هم ردیفان شان خواستند تا موعظه های دینی شان را مطابق به شرایط و زمان حاضر عیار سازند و مردم را در ایجاد یک اجتماع سالم یاری نمایند.
آنان گفتند، افراد اوباش و ولگرد که جان فرخنده را گرفتند از ارشادات دینی آگاه نبودند اگر میبودند دست به چنین عمل شنیع نمی زدند و جسد یک فرزند مومن و مسلمان را به آتش نمی کشیدند درحالیکه اسلام آتش زدن به انسان را ولو جسد یک فرد غیر مسلمان هم باشد جایز نمیداند، درحالیکه این علما اند که میتوانند مردم را از خیر و شر آگاه سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا