اخبارصحتگزارش ها

 دور تازۀ واکسین پولیو امروز در کشور  آغاز شد

کابل / ۲۸  جدی / باختر

 دور تازۀ واکسین پولیو یا فلج کودکان امروز درسطح کشور آغاز شد٬ قرار است در این دور ۹ اعشاریه ۹ میلیون کودک در برابر پولیو واکسین شوند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ‹یونیسف› اعلام کرده است که دور تازه واکسین پولیو چهار روز ادامه پیدا کند ۹.۹ میلیون کودک زیر سن پنج سال در سراسر افغانستان واکسین پولیو خواهند شد.

این در حالی است  که در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال های دیگرکمترین ارقام ویروس پولیو در افغانستان به ثبت رسیده است که فرصت بی‌سابقه یی برای قطع انتقال ویروس پولیوی و دست‌یابی به ریشه‌کن کردن این ویروس را فراهم کرده است.

افغانستان٬ پاکستان و نایجر تنها کشور های در جهان اند که در آن  ویروس پولیو وجود دارد.

در سال ۲۰۲۱ چهار مورد فلج کودکان در افغانستان گزارش شد که از این‌ جمله، یک مورد در غزنی و سه‌ مورد دیگر در قندهار به ثبت رسید.

به گفته اداره یونیسف، در دو کمپاین جداگانه در ماه‌ نوامبر سال ۲۰۲۱، ۸.۵ میلیون کودک و در دسامبر همین سال هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شده‌اند.

در کمپاین واکسین ماه نومبر ۲۰۲۱ میلادی ۵٫۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال و در کمپاین واکسین ماه دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۸ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین پولیو شدند.

آلیس آکونگا، نماینده یونیسف در افغانستان گفته است که این اداره برای محو پولیو و دیگر بیماری‌ها در افغانستان به کار خود ادامه می‌دهد.

او همچنان از امارت اسلامی خواسته است که از کارکنان ساحه‌ یی محافظت کنند.

داپنگ لو، مسوول دفتر سازمان صحی جهان در افغانستان گفته است: «با آغاز سال ۲۰۲۲، بهترین فرصت برای پایان‌دادن به فلج کودکان در افغانستان را در اختیار داریم.»

او همچنان افزوده است  برای رسیدن به این هدف، پنج کمپاین واکسین دیگر را در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده‌اند که تطبیق این برنامه‌ها برای نابودی پولیو مهم است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا