سیاستاخبارTOP

رایزنی های تازۀ خلیل زاد / نمایندۀ ویژه از کابل و دوحه دیدار می کند

کابل   ۱۱ حوت  باختر

زلمی خلیل زاد نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان دور تازۀ ماموریت خود را آغاز می کند٬ او قرار است که از کابل و دوحه دیدار کند.

وزارت امور خارجۀ امریکا می‌گوید؛ زلمی خلیلزاد به کابل، دوحه و دیگر کشورهای منطقه‌‌ سفر خواهد کرد.

این وزارت در بیانیه‌ یی گفته است که خلیلزاد در مورد صلح با مقامات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان و همچنین کشورهای منطقه که منافع آنان به یک توافق سیاسی عادلانه و صلح پایدار در افغانستان گره خورده است، گفت وگو خواهد کرد.

این در حالیست که نمایندگان دولت و گروه طالبان پس از نزدیک به دو ماه توقف٬ روند گفت وگوهای صلح در دوحه را از سر گرفته‌اند٬ مگر آگاهان سیاسی به ادامۀ این مذاکرات خوشبین نیستند.

خلیل زاد زمانی دور تازۀ از ماموریت خود را آغاز می کند که او در حوت سال گذشته به نمایندگی از امریکا٬ توافق نامۀ صلح با طالبان را امضا کرد که تاکنون هیچ مفادی برای قطع جنگ و حل بحران افغانستان نداشته است.

دوا خان مینه پال معاون سخنگوی رییس‌جمهورگفته است: «از دیدگاۀ افغانان، توافق نامۀ دوحه٬ وقت را در انتظار صلح تلف کرده است، خسارات سنگین شخصی و مالی به افغانان وارد کرده است  و افغانستان را به کلی نابود کرده است.»

رحمت الله اندر؛ سخنگوی شورای امنیت ملی هم  گفته است که مردم افغانستان از توافق‌نامۀ صلح دوحه هیچ انتظاری ندارند.

سخنگوی شورای امنیت ملی نیز در صفحۀ تویترش نوشته است:«این توافقنامه تاکنون تنها آتش‌بس را برای امریکا تضمین کرده است و روابط طالبان با افغانان همچنان به قتل، غارت، ترور و وحشیگری محدود شده است».

مگر طالبان از تحقق این توافق نامه خوشحال اند  و در عین حال هشدار داده اند که این توافق نامه بدیل ندارد٬ امریکا بر بازنگری این توافق نامه تاکید دارد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا