آموزش

سهولت تکنالوژی معلوماتی در موسسات تحصیلی وتعلیمی کشور ایجاد می شود

کابل باختر 24 اسد
تفاهمنامه همکاری بمنظور استفاده موثر از تکنالوژی معلوماتی دربخش آموزش وتحصیل امروز میان وزرای مخابرات وتکنالوژی معلوماتی ، تحصیلات عالی ومعارف امضا شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات حین امضای این تفاهمنامه گفت: هدف تفاهمنامه  استفاده موثر از وسایل الکترونیکی وتکنالوژی معلوماتی درمکاتب وموسسات تحصیلی کشور میباشد که با به کار گیری از آن تغییرات پیشرفته در آموزش معلوماتی مبلغ هفده ملیون  وسیصد هزار دالر را به و زارت معارف  و سه ملیون وهفتصد هزار دالر را  از صندوق انکشاف مخابراتی به دسترس وزارت تحصیلات عالی قرار میدهد که با ا ستفاده از آن سهولت های  در عرصه تدریس وآموزش استادان وشاگردان فراهم گردد تا آنان بتوانند روند تعلیم را به شکل پیشرفته عملی سازند.
وزیر مخابرات  وتکنالوژی معلوماتی درهنگام  امضای این تفاهمنامه گفت که وزارت های معارف وتحصیلات عالی مکلف اند  با  استفاده از این وجوه طرح هایی را برای یک نصاب تعلیمی بهتر آماده سازند تا مواد درسی از طریق کمپیوتر وانترنت برای محصلان و شاگردان  مکاتب قابل دسترس باشد.
وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی افزود که  این تفاهمنامه  وزارت تحصیلات عالی را قادر می سازد تا پوهنتون  ها را با لابراتوار ها وتکنالوژی معلوماتی مجهز سازد و همچنان مکاتب کشور را  باهم وصل وپوهنتون های ا فغانستان  را با تمام  مراکز علمی وتحصیلی جهان وصل کند و وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی انترنت رایگان را به دسترس وزارت های متذکره قرار خواهد  داد .
وی یاد آور شد که با تطبیق مواد این تفاهمنامه زمینه ارتقای سطح دانش استادان ومحصلان وشاگردان به صورت بهتر مساعد می شو د و مواد درسی  پوهنتون های کشور  بصورت تدریجی به مواد آموزشی تعاملی دیداری وشنیداری از طریق کمپیوتروانترنت مبدل می سازد.
داکتر فرید مومند وزیر تحصیلات عالی واسدالله حنیف بلخی وزیر معارف نیز صحبت کردند ودسترسی موسسات تعلیمی وتحصیلی کشور را با تکنالوژی پیشرفته معلوماتی گام مثبت درجهت فراهم  سازی زمینه بهتر تعلیم وتحصیل برای اولاد وطن خواندند .
آنان آماده گی کامل ادارات شان را درتطبیق این برنامه  ها ابراز کردند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا