اخبارجهان

روسیه : جنگ تازه اوکراین را نابود خواهد کرد

مسکو/وی او ای/۱۳حمل/باختر

روسیه هشدار داده است كه هرگونه تلاش برای آغاز جنگ تازه در شرق اوكراين، آن کشور را نابود خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس روسیه، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که هر گونه تلاش برای آغاز درگیری نظامی جدید در منطقه جنگ‌زده دان‌بس در شرق اوکراین می تواند منجر به از سرگیری جنگ و نابودی اوکراین شود.

لاوروف این اظهارات را در حالی بیان کرده است که لوی درستیز اوکراین هفته جاری مسکو را به استقرار نیرو در نزدیکی مرز مشترک متهم کرد.

لوی درستیز اوکراین گفت که جدایی طلبان طرفدار روسیه به گونهٔ سیستماتیک آتش بس را نقض می‌کنند.

کرملین اوایل روز پنجشنبه گفت که تحرکات نیروهای نظامی روسیه و وسایل نقلیه نظامی در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین برای امنیت مسکو است و هیچ تهدیدی به کشور دیگری نیست.

در همین حال، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌یی گفته است كه انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریكا روز چهارشنبه در صحبت تلیفونی با دیمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین بر حمایت واشنگتن از تمامیت ارضی اوکراین در مقابل “تجاوز مداوم روسیه” تاکید کرد.

در بیانیه آمده است که بلینکن از وضعیت امنیتی در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرده است و کشته شدن چهار سرباز اوکراینی را در این اواخر تسلیت گفته است.

در همین حال وزیر خارجهٔ اوکراین دیروز با سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد “تجاوز سیستماتیک” روسیه در شرق اوکراین و شبه جزیره کریمیا نیز صحبت کرد.

کیف و مسکو طی هفته های اخیر یکدیگر را به دامن زدن به تنش‌ها در شرق اوکراین متهم می‌کنند؛ منطقه‌یی که در آن در جریان جنگ نیروهای اوکراینی با نیروهای تحت حمایت روسیه در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۰۰۰ اوکراینی کشته شدند.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا