جامعه

رییس اجراییه در برنامه پروموت: با ارتقای ظرفیت زنان می‌توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت

کابل باختر 26 جدی
مسوولان و آموزگاران بخش‌های مختلفِ پروموت (توانمندسازی زنان) نتایج کار و دستاوردهای‌شان را در سال ۲۰۱۷ با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، حکومت وحدت ملی دیروز که در نشست مشترک با مسوولان اداره انکشافی ایالات متحده امریکا (USAID) و پروموت سخن می‌زد، از موفقیت این برنامه در راستای ارتقای ظرفیت زنان ستایش کرد.
در این برنامه، مسوولان و آموزگاران پروموت نتایج برنامه‌های‌شان را در سال ۲۰۱۷ برای ارتقای زنان در عرصه‌های اقتصادی، کارمندان دولتی، مهارت‌های رهبری، جامعه مدنی و مشارکت آنها، به جلسه گزارش دادند.
آنان گفتند که برنامه پروموت در چهار بخش؛ حمایت از زنان در عرصه اقتصاد، حمایت از زنان در دولت، توسعه و رهبری، جامعه مدنی و مشارکت تقسیم بندی و تطبیق شده است.
آموزگاران پروموت افزودند که تا حال برای ۴۰۰۰۰ زن و دختر خانم خدمات آموزشی و کاریابی ارایه شده‌ است و قرار است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۷۵۰۰۰ هزار تن افزایش یابد.
در این برنامه، برخی از کارموزان برنامه‌های پروموت حضور یافته و در جلسه روی اهمیت و تاثیر آن در زندگی و محیط کارشان صحبت کردند.
هربرت اسمیت رییس اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در افغانستان از حمایت دوام ‌دار رییس اجراییه کشور در ارتباط به پروموت سپاس‌گذاری کرد و گفت: این یک فرصت خوب برای بهبود و ارتقای ظرفیت زنان در افغانستان است تا مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.
سپس، رییس اجراییه کشور گفت که هررکن این برنامه نتیجه ‌بخش و موثر واقع گردیده است؛ اما نتایج آن نباید تنها به کارموزان پروموت خلاصه شود.
داکتر عبدالله عبدالله افزود که مثال‌های خوبی از کارموزان پروموت داریم که در توسعه و پیشرفت جامعه‌ شان سهم گرفتند. در واقع این برنامه زمینه ‌ساز توسعه ‌پایدار در کشور می‌باشد.
رییس اجراییه کشور به مسوولان پروموت گفت که هرگاه مشکل و یا پیشنهادی داشتند، مستقیمأ با ایشان شریک سازند تا به زودی اقدام لازم صورت گیرد.
داکتر عبدالله عبدالله تاکید کرد که با سرمایه‌ گذاری روی رشد و ارتقای ظرفیت زنان، می‌توان اساس یک آینده بهتر را گذاشت و به ثبات کشور کمک کرد.
رییس اجراییه کشور گفت که تمام زنان افغانستان نمی‌توانند که جزء برنامه‌های پروموت باشند ولی این امکان وجود دارد که مستفید شونده‌گان آن تجارت و داشته‌های‌شان را با دیگران شریک سازند.
در اخیر داکتر عبدالله عبدالله اطمینان داد که با تمام توان برا ایجاد سهولت، مشارکت و رشد زنان در عرصه‌های مختلف تلاش می‌ورزد و از هرگونه کمک ممکن دریغ نخواهد کرد. #  احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا