سیاستاخبار

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری : افغانستان در بخش مبارزه با فساد اداری به وجه احسن پیشرفت کرده است

کابل 17 اسد باختر

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری می گوید  افغانستان در رده بندی جهانی نهاد شفافیت، ۸ پله صعود کرده است

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛څارنپال عبدالقیوم نظامی، رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری که امروز در یک کنفرانس خبری گفت در پنجمین گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) از دست آوردهای دولت جمهوری اسلامی افغانستان در راستای مبارزه با فساد اداری قدردانی شده است.

او افزود: در گزارش یوناما به وضاحت آمده است که افغانستان با وصف داشتن مشکلات مختلف از جمله مشکل شیوع ویروس کرونا وخشکسالی، در کار مبارزه با فساد اداری به وجه احسن پیشرفت کرده است.

در این گزارش همچنان آمده است که افغانستان در رده بندی جهانی نهاد شفافیت، ۸ پله صعود کرده است.

نظامی تصریح کرد که در گزارش یوناما افزون بر قدردانی از کارکردهای دولت جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه مبارزه با فساد اداری، سفارش های  نیز وجود دارد و کمیسیون متعهد است که این سفارش ها را درج ستراتیژی درازمدت مبارزه با فساد اداری کند.

رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری در این کنفرانس خبری، سند تعهد شفافیت بین المللی را به نمایندگی از حکومت افغانستان نیز امضاء کرد.

فرخ لقا اونچی زاده، معاون کمیسیون مبارزه با فساد اداری ابراز امیدواری کرد که امضای این تعهد کمک می کند که مردم و جامعۀ مدنی در جریان تدابیر و تلاش های انجام شده در راستای تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری توسط حکومت افغانستان و به خصوص تلاش هایی که در بخش پیشگیری از فساد اداری واعادۀ دارایی ها صورت گرفته است، قرار گیرند.

تعهد شفافیت از جانب ائتلاف جهانی برای تطبیق کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل متحد که متشکل از بیش از ۳۵۰ نهاد جامعه مدنی و بیش از ۱۰۰ کشور جهان است، به کمیسیون مبارزه با فساد اداری مواصلت کرده است.

برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا