اخبارجهان

سازمان صحی جهان: ویروس کرونا تا پایان امسال مهار نمی‌شود

ژنیو/وی او ای/13حوت/باختر

سازمان صحی جهان می‌گوید که “پیش از وقت” و “غیرواقعبینانه” است اگر فکر کنیم که همه‌گیری ویروس کرونا تا پایان سال جاری مهار خواهد شد.

داکتر مایکل راین، رییس برنامه‌های اضطراری سازمان صحی جهان گفته است که در حال حاضر جهان باید تنها بر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمرکز کند.

با این حال، به گفتۀ راین واکسین‌های موثر کووید۱۹ که اخیراً تولید شده است، کم از کم واقعات بیماری، بستری شدن و در نهایت مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به گونۀ چشمگیری کاهش خواهد داد.  راین گفت که پس از ارزیابی اطلاعات در مورد واکسین‌های جدید کووید۱۹، سازمان صحی جهان مطمین شده است که این واکسین‌ها در محدود کردن گسترش سریع این ویروس کمک می‌کند.

اما او هشدار داد که در وضعیت همه‌گیری در حال رشد، هیچ چیزی نمی‌تواند تضمین شود. با آنهم، راین علاوه کرد که در حال حاضر ویروس کرونا تا اندازه‌ای تحت کنترول است.

در همین حال، تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان صحی جهان یک بار دیگر در مورد چگونگی روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در جهان ابراز تاسف کرد.

گیبریسوس گفت که جای تاسف است که جوانان و سالمندان ثروتمند در برخی از کشورهای سرمایه‌دار، پیشتر از کارمندان صحی کشورهای در حال انکشاف واکسین می‌شوند.

او افزود که روند واکسیناسیون برنامهٔ کوواکس ملل متحد در جریان هفتهٔ جاری در گانا و ساحل عاج آغاز شد،‌ اما ابراز تاسف کرد که این روند سه ماه پس از آغاز تطبیق واکسین در بریتانیا، امریکا و کانادا آغاز شده است.

ویروس کرونا برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل گشت.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا