اخبارجامعه

سازمان غذایی جهان برای چهار میلیون افراد نیازمند کمک کرده است

 شهر مزار شریف / 11 جدی / باختر

 سازمان غذایی جهان سازمان ملل متحد از کمک برای چهار میلیون تن نیازمند در سه ماه اخیر سال گذشته میلادی در هفت ولایت شمال وشمال شرق کشور خبر داد وگفت که این کمک ها در چهار بخش برای نیازمندان ومردم افغانستان صورت گرفته است.

نجیب الله رحمانی، مسوول سازمان غذایی جهان در زون شمال به خبرنگار آژانس باخترگفت: این سازمان حسب مسوولیت های انسانی و اجتماعی خویش، نیازمندان حوزۀ شمال و شمال شرق کشور، را شناسایی وآنان را با توزیع کمک های خوراکی و نقدی تحت پوشش قرار داده است که برای کاهش فقر در جامعه نقش بسیار مهم داشت.

به گفتۀ وی، این کمک ها در سال آیندۀ میلادی برای بیش از شش میلیون افراد بی بضاعت در حوزه شمال کشور نیز توزیع می شود.

رحمانی افزود: این کمک ها در بخش های” اضطراری، افراد زیرخط فقر، سوء تغذی، مادران شیر ده، کودکان سوء تغذی و دهقانان” صورت می گیرد.

خانواده هایی که از کمک های نقدی سازمان غذایی جهان مستفید شده اند هم خواستار افزایش سطح همکاری این سازمان و نهاد های کمک رسان به خانواده های هستند که در نتیجۀ درگیری ها و رویداد های طبیعی از خانه های شان بیجا شده اند.

شکرالله باشندۀ فاریاب که در زیر خیمه زند گی می کند نیز از کمک های ملل متحد تشکر کرد و خواهان ادامۀ کمک ها شد.

همچنان مولوی قدرت الله ابوحمزه والی بلخ گفت: علاوه بر کمک های نهاد های ملل متحد، سازمان های خیریه دولتی برای سی هزار خانوادۀ فقیر و بی جاشده در ولایت بلخ کمک کرده اند.محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا