اخبارفرهنگ

سالروز وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی درجوزجان تجلیل شد

شبرغان/ دوم دلو/ باختر

ازهفتصد وهفتاد ومین سالروز وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی امروز در جوزجان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر، درمحفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود، برخی از رییسان نهاد های دولتی ، استادان ، شاعران ، نویسند گان وعلاقه مندان مکتب مولانای بزرگ اشتراک کرده بودند .

دراین کنفرانس  تعدادی از شاعران و نویسند گان در صحبت های شان پیرامون جایگاه و شخصیت علمی و عرفانی مولانا جلال الدین محمد بلخی مقاله ها ، شعر ها و داشته های علمی شانرا ارائه کردند و آفریده های وی را برای بشریت جاویدانی عنوان کرده ند و افزودند که درخشش مولانای بزرگ باعث شد که هزاران هزار انسان علم دوست جهان با ایجاد مکتب فکری آن مرد وارسته گرد هم بیایند و از معنویت عرفانی وی تجلیل و بزرگداشت کنند.

سخنرانان این محفل از آثار بی بدیل مولانا یاد کردند و به افکار ، تحقیقات ، حکمت های عرفانی و پیام های دوستی ، همدلی و اندیشه تابناک و ماندگار حضرت مولانا اشاراتی به عمل آوردند .

در حاشیۀ این کنفرانس دستۀ رقص سماع تجلی نور ، که به اثر سعی و تلاش ریاست اطلاعات وفرهنگ جوزجان در شهر شبرغان ایجاد شده است به اجرای رقص سماع پرداختند که طرف استقبال گرم حاضران قرار گرفت.

دراین محفل هنرمندان تیاتر جوزجان به رهبری مهدیه مهریار نمایشی پیرامون اولین ملاقات مولانا با شمس تبریزی در یک پارچه تمثیلی اجرا کردند .

محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا