اخبارامنیتTOP

سخنگوی وزارت امور داخله: شماری زیادی از طالبان آزاد شده به میدان جنگ  بازگشته اند

کابل/ 25 عقرب / باختر

طارق آرین سخنگوی وزارت امورداخله، طالبان را متهم کرد که از زندانیان رها شده شان در جنگ علیه نیروهای دولتی کار گرفته اند.

به گزارش آژانس باختر، طارق آرین که امروز در یک نسشت خبری در کابل سخن می گفت یاد آورشد، که شمار زیادی از زندانیان رها شده طالبان به میدان جنگ برگشته اند  وحضور زندانیان رها شده طالبان در جنگ های اخیر این گروه در قندهار و هلمند گسترده بوده است.

«دولت اضافه از شش هزار زندانی طالبان را بنابر درخواست جامعه جهانی و به خاطر تسریع روند گفت وگو های صلح اززندان  با این شرط و تعهد رها کرد که دو باره به میدان های جنگ بر نمی گردند، رهبری طالبان هم این ضمانت را کرده بودند»

سخنگوی وزارت امورداخله گفت: درجنگ های هلمند وقندهار بیش از شصت تن از قومندانان و سردسته های گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، کشته شده اند که تنها چهل تن آنان در قندهار جان شان را از دست داده اند.

به گفته طارق آرین ، در تحرکات اخیر گروه طالبان در هلمند وقندهار 1100 تن از افراد طالبان سهم داشتند که 152 تن طالبان پاکستانی در قندهار ودو صدپاکستانی دیگر در هلمند در کنار طالبان علیه مردم افغانستان در جنگ بودند.

آرین گفت که درجنگ های هلمند و قندهار 560 تن اززندانیان گروه طالبان که ازبند حکومت آزاد شده بودند  و تعهد کرده بودند که به میدان های جنگ باز نخواند گشت،اشتراک داشتند که تعداد زیادی آنان کشته شدندو عدۀ شان زخمی ویا فرار کرده اند.

 به گفته وی ،آنان درهرجا و یا با هرگروه تروریستی که دست به فعالیت های تخریبی بزنند ، از سوی نهاد های امنیتی ودفاعی سرکوب خواهند شد.

سخنگوی وزارت امورداخله همچنان گفت که گروه طالبان از اول عقرب الی 25 عقرب ماه جاری 25 حمله انتحاری را بالای افراد ملکی و تاسیسات عام المنفعه  انجام  داده اند و نیز 200 حلقه ماین را علیه مردم استفاده کرده اند که درنتیجه 134 نفرکشته شده اند و 289 تن دیگر مجروح شده اند .

سخنگوی وزارت امورداخله دراین نشست خبری درباره کاهش جرم های جنایی درشهرکابل گفت: که گراف جرم های جنایی درشهرکابل روبه کاهش است  و با نصب عکس های مجرمان که دست به فعالیت های جرمی وتروریستی درشهرکابل می زدند گراف جرایم در کابل کاهش یافته است، از این میان تاکنون هفت صد نفر بازداشت شده اند، دیگران یا مخفی اند و یا هم فرار کرده اند، مگر به زودی گرفتار خواهند شد.

آرین همچنان از حضور یک دسته صدنفری یاد کرد که از سوی گروه طالبان وظیفه گرفته بودند تا نظم را در شهر کابل را آسیب رسانند.

او گفت: که 50 تن آنان گرفتار شده اند وتلاش ها جریان دارد تا متباقی آنان را که اکثرشان درساخت ماین مهارت دارند ،بازداشت خواهند شد. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا