سیاست

سرور دانش: در تعدیل قانون انتخابات همه توافق دارند

کابل 20دلو باختر
کَرِن دیکر، معاون سفیر امریکا در کابل، امروز با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور از همکاری‌های دولت و مردم امریکا در جنگ با تروریزم و بازسازی افغانستان اظهار قدر دانی کرد و بر گسترش همکاری متقابل و تقویت روابط استراتژیک بین دو کشور تأکید کرد.
استاد دانش با اشاره به جلسه یی  مشورتی که روز جمعه 19 دلو با شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شماری از رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، گفت که اصلاحات انتخاباتی و تعدیل قانون انتخابات مورد توافق همه است.
معاون رییس جمهور افزود که در جلسه مشورتی دیروز ، یک تفاهم کلی در خصوص اصلاحات انتخاباتی و تعدیل قانون انتخابات وجود داشت و در موارد اختلافی در جلسات مشورتی که امروز و فردا با جوانب مختلف برگزار می شود، تصامیم لازم اتخاذ خواهد شد.
در این دیدار معاون سفیر امریکا از تلاش‌های حکومت افغانستان برای اصلاحات انتخاباتی و تعدیل قانون انتخابات استقبال کرد و ابراز امید واری کرد که با تطبیق این اصلاحات، روند انتخابات به گونه شفاف و سراسری برگزار شود. وی گفت که همکاران بین المللی افغانستان به خصوص دولت امریکا و دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، نسبت به رهبری و مدیریت معاون رییس جمهور در زمینه اصلاح و تعدیل قوانین و از جمله اصلاحات انتخاباتی اعتماد و اطمینان کامل دارند.
درجلساتی که برای بحث بیشتر در اصلاحات انتخاباتی و تعدیل قانون انتخابات برگزار می شود، نمایندگانی از نامزدان ریاست جمهوری، احزاب سیاسی، نهادهای مدنی مرتبط با انتخابات و حکومت افغانستان اشتراک دارند نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا