اخباراقتصاد

سرپرست وزارت آب و انرژی؛ نقش منابع آب را در عرصه های مختلف به ویژه رشد اقتصادی کشور مهم خواند

کابل / 6 حمل / باختر
وزارت آب و انرژی و کمیتۀ ملی هایدرولوژی، به پیشواز روز جهانی آب، امروز کنفرانسی را زیرنام ( آب های زیر زمینی، مرئی ساختن نامرئی ) برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین کنفرانس که با حضور شماری از مسوولان دولتی، استادان و مسوولان پوهنتون ها و مهمانان خارجی برگزار شد، ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت آب و انرژی، ازطریق اسکایپ دررابطه به اهمیت منابع آب و مدیریت آن صحبت کرد.
وی نقش منابع آب را درعرصه های مختلف به خصوص زراعت، انرژی، صنایع ساختمانی و سایر بخش ها و درمجموع رشد اقتصادی کشورمهم خواند.


سرپرست وزارت آب و انرژی، همچنان از توجۀ این وزارت در راستای مدیریت منابع آب درکشوراطمینان داد و گفت که کار پروژه های بند های کجکی، شاه و عروس و کمال خان، دوباره آغاز شده است و تلاش صورت می گیرد کارشماری از پروژه های دیگر نیز هرچه زود تر آغاز شود .
وی همچنان به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آب، برهمآهنگی بیشتر میان نهاد های ذیربط دولتی تاکید کرد و ازنهاد های بین المللی خواست که به خاطرکاهش فقر و خود کفایی افغانستان، درزمینۀ انکشاف بخش آب، وزارت آب و انرژی را همکاری کنند.
دراین کنفرانس، انجنیرمجیب الرحمان عمر معین وزارت آب و انرژی، دررابطه به اهمیت آب، مدیریت سالم آب، تطبیق احکام قانون آب، انکشافات در مدیریت بهتر آب و انرژی، محورهای کاری آب، مشکلات موجود آب های زیرزمینی و دستاورد های 7 ماه گذشته دراین عرصه، توضیحات داد.
همچنان دراین کنفرانس انجنیر عبدالرشید اقبال رییس پوهنتون پولی تخنیک کابل، انجنیرعزت الله صدیقی معین ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست، شیخ عبدالحمید حماسی عالم دین و شماری دیگر سخنرانان به ترتیب دررابطه به اهمیت مدیریت آب، تربیۀ کادرها دربخش آب و محیط زیست، جلوگیری از استفاده بی رویۀ ازمنابع آب های زیر زمینی به خصوص درمناطق که سطح آب کاهش یافته است، جلوگیری از آلودگی منابع آب های زیرزمینی، مبارزه با تغییر اقلیم و دسترسی به صندوق سبز بین المللی و سایر منابع مالی بین المللی، صحبت کردند.
همچنان دربخش دوم این کنفرانس شماری از استادان پوهنتون و متخصصان، مقاله های علمی و پژوهشی شان را که درزمینۀ مدیریت سالم آب های زیرزمینی، تحلیل آب های فرامرزی و دریا های افغانستان با درنظرداشت قوانین بین المللی نوشته بودند، ارائه کردند.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا