اخبارجامعه

سرپرست وزارت امور  شهدا و معلولان: بازتوانایی اشخاص دارای معلولیت مهم است و اقدامات لازم صورت می‌گیرد

کابل/ 22جوزا/ باختر

حمید الله فاروقی، سرپرست وزارت امور شهدا و معلولان می گوید: او متعهد است که به شهروندان متاثر از جنگ سهولت های بیشتر زندگی را فراهم کند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت شهدا و معلولان به آژانس باختر؛  حمیدالله فاروقی سرپرست وزارت امور شهدا و معلولان، در دیدار با متخصصان فزیوتراپی و اورتوپیدی از آنان خواست که برای بازتوانایی اشخاص دارای معلولیت، تسریع امور و تامین شفافیت با این وزارت همکار باشند.

سرپرست وزارت امور شهدا و معلولان نظریات، خواسته ها و پیشنهادهای آنان را بجا و مهم خواند و وعدۀ همکاری داد.

فاروقی تصریح کرد که جنگ های ویرانگر چهار دهه منابع و امکانات دولت را محدود کرده است، اما وزارت امور شهدا و معلولان متعهد است که به شهروندان متاثر از جنگ، سهولت های بیشتر زندگی را فراهم کند و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

او وعده کرد که برای توانمندسازی و بازتوانایی اشخاص دارای معلولیت توجه لازم می کند و در رابطه به بخش های مربوط هدایت لازم ارائه کرد.

متخصصان اورتوپیدی و فزیوتراپی از فاروقی خواستند که برای تطبیق و عملی کردن استراتژی ملی اشخاص دارای معلولیت یک پالیسی جامع ساخته شود و بر اساس آن برای بازتوانایی اشخاص دارای معلولیت سهولت های لازم در نظرگرفته شود.

آنان خواهان هماهنگی، کار مشترک و توسعۀ خدمات با وزارت شدند و یادآوری کردند که کارهای انجام شده برای بازتوانایی اشخاص دارای معلولیت کافی نیست  و این خدمات باید وسیع تر، با کیفیت شود. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا