اخباراقتصادجامعهتکنالوژی

سرپرست وزارت مخابرات: تلاش می‌کنیم نرخ خدمات انترنتی و مکالمات کاهش و کیفیت آن بهبود یابد

کابل / 3 قوس / باختر

الحاج مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در گفت‌وگوی ويژه با خبرنگار آژانس باختر گفت که این وزارت تلاش می‌کند که در نرخ خدمات انترنتی و مکالمات تلیفونی کاهش و در کیفیت آن بهبود به میان آید.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این گفت‌وگو در مورد ادارۀ “اترا”  معلومات داد و خاطرنشان کرد که این اداره پیش از این در چارچوب وزارت مخابرات نبود، اما اکنون به عنوان یک ادارۀ مستقل در چارچوب این وزارت است و به شمول “سلام”  پنج شبکۀ خصوصی مخابراتی، زیر نظر این اداره فعالیت می‌کنند.

وی افزود که اکنون اصلاحاتی در این وزارت آورده شده است و برای پایین آمدن نرخ خدمات انترنتی و مکالمات تلیفونی و بهبود کیفیت آن تلاش‌ها جریان دارد و عملی شدن این کار به زمان نیاز دارد.

وی تاکید کرد که اکنون موانع در برابر تطبیق قانون برداشته شده است و قوانین بالای همه شبکه‌ها به گونۀ یک‌سان اعمال می‌شود.

وی اطمینان داد که 10 درصد از پول خدمات مخابراتی به بودجۀ امارت اسلامی می‌رود و از دخالت در این راستا جلوگیری می‌شود.

مولوی نجیب الله حقانی هم‌چنان گفت که رهبران رژیم گذشته به جای ارائه خدمات بهتر به ملت و پیگیری اهداف مهم، بیشتر زمینۀ رقابت را در اداره‌ها ایجاد کرده بودند.

به گفتۀ وی؛ وزیر تنها نقش نمادین داشت و صلاحیت‌های زیادی از او گرفته شده بود و وزارت مخابرات به یک شرکت سهامی تبدیل شده بود که این موضوع هم برای ملت و هم برای جهانیان آشکارا است.

حقانی گفت که با آمدن امارت اسلامی، چیزی در این وزارت باقی نمانده بود، زیرا شبکۀ “سلام” که متعلق به شرکت مخابراتی افغان‌تلیکام است و ریاست افغان پُست به وزارت مالیه و همین‌گونه بخش مهم تکنالوژی به ادارۀ احصائیه مرکزی داده شده بود. به گفتۀ وی، دلیل این کار هم این بود که وزارت مخابرات سهم اشرف غنی نه، بلکه سهم دیگران بود.

با این‌حال، وی اطمینان داد که در نتیجۀ تلاش‌های مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اداره‌های از دست رفتۀ این وزارت دوباره به چارچوب وزارت وصل شده‌اند و اکنون می‌توانند به گونۀ مستقل خدمت کنند و در برابر ملت پاسخ‌گو باشند.

در همین‌حال حقانی در رابطه به ارائه خدمات مخابراتی در کشور گفت که در این زمینه تا کنون تنها به شهرها توجه شده است، اما، امارت اسلامی در نظر دارد که در تمام ولایت‌های کشور به‌ویژه مناطق جنگ‌زده همه سایت‌ها را دوباره فعال کند.

وی هم‌چنان در خصوص موضوع سیم‌کارت‌های ثبت نشده صحبت کرد و گفت که برای رفع این مشکل، طرحی آماده شده است و ابراز امیدواری کرد که این طرح عملی شود.

همین‌گونه سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در این گفت‌وگو در مورد برخی مشکلات در صفحات فیس‌بوک‌ حکومتی به خبرنگار آژانس باختر گفت: فیس‌بوک یک سازمان مستقل است و پالیسی خاص خود را دارد، این شبکه از سیاست ضد اسلامی استفاده می‌کند و در برابر نام امارت اسلامی و اصطلاحات اسلامی حساسیت دارد.

وی افزود: ما دو راه داریم: یا فعالیت فیس‌بوک را متوقف کنیم، یا همین حالت را تحمل کنیم. اصلاح آن که در دست ما نیست و اگر آن‌را ببندیم؛ در این صورت ملت آزرده خاطر می‌شود. بنا بر این ما به خاطر ملت صبر می‌کنیم و برای یافتن راه حل تلاش می‌کنیم.

مولوی نجیب الله حقانی هم‌چنان برای حفظ کادرهای فعلی و جذب کارمندان جدید، از آغاز تلاش‌های وزارت مخابرات خبر داد و گفت: در 20 سال گذشته بدبختانه بیشتر روی ظرفیت‌های خارجی کار شده است تا ظرفیت‌های داخلی، ولی تمرکز بیشتر ما روی ظرفیت‌سازی داخلی است.

وی اطمینان داد که برای رفاه و آسایش مردم کار و تلاش می‌کنند و از آنان نیز خواست که صبر و تحمل داشته باشند و مشکلات شان را با این وزارت شریک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا