سیاستاخبارامنیت

سفارت امریکا؛ سقوط شهرها، بحران بشری را تشدید می کند

کابل/۱۷اسد/ باختر

سفارت امریکا در کابل در اعلامیۀ یی گفته است که سقوط شهرها در افغانستان بحران بشری را تشدید می بخشد.

این اعلامیه درست زمانی منتشر شده است که طالبان در دو روز اخیر بر شهر زرنج در نیمروز و شبرغان در جوزجان دست یافتند، اخباری هم از سقوط مرکز سرپل وکشاندن دامنۀ جنگ به شهر کندز وجود دارد، با گسترش دامنۀ های جنگ در شهر ها  به شمار تلفات انسانی افزوده شده است و مردم بیشتر از منازل شان بیجا شده اند.

در اعلامیۀ یی سفارت امریکا، حمله های طالبان بر شهرهای زرنج، شبرغان و تلاش این گروه برای تصرف شهر لشکرگاه و دیگر ولایت ها را خشونت‌بار خوانده است.

در اعلامیۀ گفته شده است که طالبان نسبت به رفاه و حقوق افرادملکی عمیقآ بی‌اعتنا است و بحران بشری را در کشور تشدید می‌بخشد و از طالبان خواسته شده است که برای خاتمه دادن به رنج مردم افغانستان، با آتش‌بس دائمی و همه‌جانبه موافقت کنند و در مذاکرات صلح به‌طور کامل مشارکت کنند.

این در حالی است که شماری از آگاهان سیاسی عملکرد اخیر امریکاییان در افغانستان را آغاز برنامه های جدید آن کشور در سطح افغانستان و منطقۀ دانسته اند که با جنگ روانی علیه مردم افغانستان همراه است٬ این سفارت روز گذشته از شهروندان امریکایی در افغانستان خواست که هرچه زودتر این کشور را ترک کنند در حالی که حضور امریکاییان در افغانستان حالا تنها به چند دیپلمات آن کشور در کابل خلاصه می شود و هیچ شهروند دیگر امریکایی در افغانستان حضور ندارند و تمامی پروژۀ های امریکایی در افغانستان متوقف شده است.

باید گفت که سفارت خانه های دیگری هم در کابل اند به فعالیت و کار شان چون گذشته ادامه می  دهند .  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا